Yamaha R6 vs Triumph TT600

Mr M

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph TT 600-01
Nu är det nära en ny hoj igen, funderar på någon av dessa..

Har hittat en TT600 som gått 300 mil, eller en Yamaha R 6 som gått 1000mil

Är inte ute efter ban körning, utan lite kurvigväg och landsvägsåkning,

Samt en som går relativt bra att skjutsa på....

Hjälp mig med lite tips.. :Bugar

Rundningsmärke skrev:
Har du tänkt ha passagerare bak som är längre än 120 cm och inte elitgymnaster skulle jag skippa R6:an.

/A
Har längtat efter ett tillfälle att citera mig själv... :)

Varför inte spara några kronor och leta efter en Thundercat(YZF600R)?
De fungerar utmärkt på landsväg, även med skjuts. På en bana är de självklart inte lika bra som en R6:a,
men de gör inte bort sig heller. Min sambo började klaga efter nån mil på R6:ans bönpall, på Thundercaten
brukade hon somna, det borde vara ett rätt gott betyg. Dessutom kan man hitta en hyfsat förmånlig
försäkringspremie på Thundercat.

/A

Orkar du ställa på och av så behöver inte försäkringen bli vansinning på R6:an. Jag hade en TT tidigare och var klart nöjd. Nu har jag en litershoj och karaktären är annorlunda = mycket klös utan att motorn låter så farligt = kör lite fortare än jag tänkt hela tiden. TT:n med ett Ninja highpipe lät skithäftigt! Fråga på om du har speciella funderingar kring TT.

Beror förstås lite på hur mycket pengar du har men fundera på att köpa en speed four istället :tummenupp Finns nog en del till rätt hyfsat pris mingves hoj tex :7peta hehe. Det är en super skoj hoj att köra. Farsan min är helt frälst i min hoj. Dessutom e insprutningen bra på s4:) Bra drag på mellan och låg registret. Men visst trivs den bäst på högre varv. Viner illsket över 8000 varv :yoparty

Kör själv TT600 i väntan på att bli äldre och visare. (=billigare försäkring och vassare motor) :gnissla

Köpte den som förstahoj mkt pga försäkringen men nu när jag haft den en säsong så har jag fastnat för den, så nu får den stanna ett tag till. Är en kalasskön hoj enligt både mig och damerna som åkt bakpå... :tungan

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna