yamaha r6 sving -99

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
jag har ju som bekant byggt om min lilla gsx 1100
o ska montera en r6 sving ,,

min fråga är hur stark blir svingen om man tar bort tornet ?
jag har blitt tvungen o modda om den rejält , o det absolut enklaste är o ta bort tornet helt !!

Utan att kunna svara att du förlorar si eller så mycket vridstyrka så finns det ju där av en anledning, och det är inte en utseendegrej ;) Troligen får du förstärka svingen på andra sätt för att få den som innan.

mjo har spekulerat en hel del runt det där .. tar jag bort den så är den i stort sett inte bättre än en 80-tals sving .. men o andra sidan så har jag ingen ultrasnabb plastraket
o alla ideer man har går i stöpet för att det inte blir tillräckligt snyggt :(

Den blir mer som en Suzuki Bandit sving eller gammal GSXR om du plockar bort förstärkningen. Ska du köra enkeldämpare på hojen eller dubbla piggybacks? Ska du köra dubbla dämpare så kan du alltid sätta en förstärkning på undersidan. Ska du köra enkeldämpare så kan du bygga om förstärkningen och ha den på ovansidan. :)

ska ju använda enkeldämpare ,, men det lutar åt o kapa bort skiten o sedan bygga ngt nytt

Risken är ju stor att den är konstruerad för att ha dom där delarna, så tar man bort dom så belastas fel områden på svingen så att den spricker sönder av utmattning, stresskador i metallen helt enkelt. Det kan dels vara grymt svårt att se, och gå väldigt fort på slutet. Att tappa bakhjulet inkl halva svingen är nog aldrig bra... En kille tappade en bult till hundbenen nere på Falkenberg i våras, hans hoj voltade iväg när svingen sjönk ihop och hjulet tog i hojen! :näsblod

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back