Yamaha R6 Svårstartad och tjurig

simonnini

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2017
Hoj
Yamaha R6
Hej,,, Köpte för en tid sedan en Yamaha R6 -2000 och tänker dra så ingående jag kan om mitt problem,,,

När jag köpte hojen så gick den igång kalasfint när den vart kall,, när den blev varm vart det värre,,

kom då på att jag kunde hålla ca 5/100 delars gas, precis precis gas, då startade den direkt oavsett,,

kört så hela denna sommaren men häromdagen när jag vart ute blev den extreeeemt tjurig,, hoppade igång lite men inte mer,, försökte flera gånger tills jag insåg att den vart på tok för sur,, tog den på släp hem,,

Nästa dag vart det ut i garaget,, startade direkt,, dock ingen tomgång och dog direkt när man släppte gas,, efter det gick den inte igång,, väntade ytterligare någon timme och testade, då startade den men samma visa igen,,,

min tanke,, flödar över?
hur ställer man då in dessa förgasare?? vågar man inte ge sig på själv??

Så experter,, snälla hjälp,,,
Alla verkstäder har väntetider och kan inte ta emot förrns sommarens slut..

Tack sålänge :gnissla:)

1. Prova att öppna tanklocket när den är som tjurigast,,kan vara blockerat vent ur tanken för då kan de stanna efter några km.
2. Kolla om den ger gnista på stiften just när den är som tjurigast. Om den ger gnista (varm) så lär de vara bränslerelaterat.
3. Kolla om den startar på startgas blås in bakom luftfiltret. Om den startar bra då så Rengör förgasarna.

Brukar man inte säga att lättstartad kall och svårstartad varm betyder att ventilerna behöver shimsas?
Men vad vet jag.

på min-08 så hade jag ingen tomgång och fick hålla över 3000v för att den skulle gå..böt batteri och problemet borta.kunde starta bra kall som varm liksom ingen tomgång varm som kall.. dock så var det en r1 och-08 modell

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti