Yamaha R6 strypning

borgarn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
ingen
Yamaha R6 -00
Tja.
Nu har jag tagit bort brickorna som låg under förgasarna men cykeln går inte bättre. Var kan det finnas strypning mer? Andra munstycken i förgasarna? isåfall vad är orginalstorlekarna?

Mvh Jesper Borg

I intyget av strypningen,ska det framgå hur den är gjord.

lånar tråden lite...
har köpt en R6 -01 som saknar strypbrickorna, den är alltså strypt på pappret.

någon som har brickor och kan ge mig måtten? :pannkyss

/ågga

Det sitter förmodligen trottelstopp på den också.
Har ingen koll på vad alla saker heter på hojen :P Men de sitter under de svarta "locken" på förgasarna. Där det sitter en fjäder. Sitter "inuti" fjädern, små cylindrar. Ta bort dom och du har en hoj som går som den ska!

Jag har brickor hemma, kan se om jag kan fixa måtten i veckan.

Hej, jag har själv en 25kw hojj, det sitter till 100% bricker under förgasarna och mellan insuget och förgasarna som på min...och alla andra..

och mellan förgasarna och insuget?

Har som jag skrev i början redan tagit bort brickorna under förgasarna men kan det sitta ännumer menar du?

http://www.jesperborg.nu/2007/10/blog-post_5335.html

Ska testa det där med trottelstopp, om jag nu tar bort dom svarta lockena har du någon bra beskrivning av vilka fjädrar som ska bort?

Det e ingen fjäder som ska bort i trottelstoppet, kan vara hylsa eller en liten plast bit som e istoppad i mitten som förhindrar att trottlarna ej kan lyftas fullt, men de kollar du lättast om du plockar av luftburken o petar med ena fingret på trotteln o pressar den upp, tar den stopp innan de blitt fullgas så har du ett trottelstopp, bara plocka av de lilla plast locket uppe på förgasaren då o lyfta av locket o innan för ska de vara en lång fjäder, bara leta upp vad som gör så trotteln ej kan lyftas fullt, sen e de ju bara montera åter den långa fjädern o på med trottelocket, o sen e de bara 3 till o sen ihop med sakerna o ut o gassa :yoparty

Last edited:
Hej, jag har själv en 25kw hojj, det sitter till 100% bricker under förgasarna och mellan insuget och förgasarna som på min...och alla andra..
inte min? :( går som en påse kattskit men de va inga brickor där :(

vill bara veta hur den kan vara strypt på för sätt kommer köra med dom ett tag

Någon som har nån ide vad det kan vara? får kolla de där me trottelstoppet

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back