Yamaha r6 storlek.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tja!

Jag är 195cm lång och sugen på en R6a.
Kommer det att funka eller är den För liten/sportig??

Jag hade en r6-05 och är iof bara 180cm men upplevde den som behaglig men min k5 är mkt mer extrem! Har hört att yamma generellt har bättre plats men det kommer aldrig bli bekvämt på en sporthoj! Så tipset lyder att r6 nog är ett bra val jämfört med suzukis R modeller!

jag är 192 och kör en 03, fungerar kanon tycker jag. Hade en mille innan som sägs vara en bra hoj för långa personer... Jag kanske blir utskrattad men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det skiljer så enormt mycket mellan dessa hojar (när det kommer till körställningen). Då känns det som hondorna avviker betydligt mer...

Okey det låter ju bra!
Det står mellan en zx6r och R6an då antar jag att R6an är bekvämare?

Snaken är väll som baken men:

Jag har inte kört kawan så jag vet inte... det blir ju stor skillnad när man provsitter eller provkör. har suttit på en kawa 02, den kändes också rymlig, i sammahanget, men inte så "sportig" körställning som r6an.

Personligen tycker jag att r6:an är fungerar helt ok men då har jag inte kört någon "riktig" turing bara endagsturer. Men om du vill ha en garanterat bekväm sporthoj för landsväg så ska du du kolla på min signatur;).

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard