Yamaha R6, service.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Hej!

Letar begagnad R6a nu pga byte till mellanhoj.

Bara undrar vid vilket miltal de stora och dyra servicerna brukar göras?
Jag vill helst inte köpa en hoj som jag måste lämna in på service efter ett par hundra mil.

Sökte lite och hittade inget direkt om service på R6 utan mer allmänt.
Ventiljustering vid 2400 mil?

Tacksam för svar.

stoooffe skrev:
2454044 Hej!

Jag vill helst inte köpa en hoj som jag måste lämna in på service efter ett par hundra mil.

Tacksam för svar.

Ventiljustering är vid 4000 mil på 99-02 iaf!
sen i regel var 600e mil :tummenupp

stoooffe skrev:
2454044 Hej!

Tacksam för svar.

Vid 4200 om man ska vara exakt på 99-00, 4000 på 01-02 enligt boken... o som alltid svindyrt. håller just nu på o letar efter nån som gör det billigt.. bästa budet änsålänge är 8000:- :näsblod kan ju fan lika gärna köpa ny motor för dom pengarna...

kiwimaddog skrev:
2454082 Vid 4200 om man ska vara exakt på 99-00, 4000 på 01-02 enligt boken... o som alltid svindyrt. håller just nu på o letar efter nån som gör det billigt.. bästa budet änsålänge är 8000:- :näsblod kan ju fan lika gärna köpa ny motor för dom pengarna...

oj det var dyrt.

Låt någon med för mycket tid på sporthoj hjälpa dig.

2000 mils service gjorde jag för ett tag sen

olja
oljefilter
stift
luftfilter

Den är ganska dyr

kiwimaddog skrev:
2454082 Vid 4200 om man ska vara exakt på 99-00, 4000 på 01-02 enligt boken... o som alltid svindyrt. håller just nu på o letar efter nån som gör det billigt.. bästa budet änsålänge är 8000:- :näsblod kan ju fan lika gärna köpa ny motor för dom pengarna...

Vet att mc-mekanikern som jag köpte min R6:a av gör det för billigare pengar, oavsett om de ska justeras eller ej. Det blir betydligt billigare om de bara ska kollas men men om du är intresserad så kan jag ju ge dig nummer etc.

Mr Helmut skrev:
2454090 oj det var dyrt.

Låt någon med för mycket tid på sporthoj hjälpa dig.

2000 mils service gjorde jag för ett tag sen

olja
oljefilter
stift
luftfilter

Den är ganska dyr

Hej!!

Vad gick din 2000 mila srvice på? Ska göra min inför ästa säsong. Min första hoj så jag har ingen prisuppfattning alls.

MVH

Colou5

Mr Magsnus skrev:
2454124 Vet att mc-mekanikern som jag köpte min R6:a av gör det för billigare pengar, oavsett om de ska justeras eller ej. Det blir betydligt billigare om de bara ska kollas men men om du är intresserad så kan jag ju ge dig nummer etc.

Definitivt.... har ingen servicebok ändå, o är egentligen bara intresserad av att den inte ska rasa!

Mr Magsnus skrev:
2454463 Skickade PM. Lycka till:)

Kan ju meddela att den varit över på Ljusterö nu. Grymt trevlig kille, lämnade hojen på torsdagen, fick skjuts ner till färjeläget :yoparty . Hämtade igen på Fredan o då hade han justerat ventilspelet, smörjt vajrar, polerat o fixat till tändstiften o lite så... För ynka 3000:-!! är supernöjd! speciellt med tanke på alla andra bud i ´köpa ny motor likagärna´-klassen!!
Kan klart rekomendera honom till alla som vill komma undan billigare men ändå få en toppservice o inte bryr sig om stämplar i service-boken!

kiwimaddog skrev:
2482405 Kan ju meddela att den varit över på Ljusterö nu. Grymt trevlig kille, lämnade hojen på torsdagen, fick skjuts ner till färjeläget :yoparty . Hämtade igen på Fredan o då hade han justerat ventilspelet, smörjt vajrar, polerat o fixat till tändstiften o lite så... För ynka 3000:-!! är supernöjd! speciellt med tanke på alla andra bud i ´köpa ny motor likagärna´-klassen!!
Kan klart rekomendera honom till alla som vill komma undan billigare men ändå få en toppservice o inte bryr sig om stämplar i service-boken!

Kul att det gick snabbt och bra då. Kör så det ryker:hojsmilie

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!