yamaha r6, nått att ha?

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Tjena!

Har börjat kika lite efter en r6 00 och upp, är det nått speciellt man ska tänka på när man köper en? vilken årsmod man ska välja osv. funkar det med en r6 när man väger ca 90-95 och är 183cm lång? har hört att man ska väga runt 75, går det annars att byta fjädrar utan att bli ruinerad?

om ni har ett fint exemplar tillsalu får ni gärna höra av er!

Raban skrev:
Tjena!

Har börjat kika lite efter en r6 00 och upp, är det nått speciellt man ska tänka på när man köper en? vilken årsmod man ska välja osv. funkar det med en r6 när man väger ca 90-95 och är 183cm lång? har hört att man ska väga runt 75, går det annars att byta fjädrar utan att bli ruinerad?

värt att köpa en -01 för bakljusen:D

Raban skrev:
Tjena!

Tjo. Rent storleksmässigt behöver du inte oroa dig. Jag är 187 och väger därikring med utan att det är nått bekymmer.
Sen kommer nog många att tycka att 600 är för klent och allt vad det kan vara, men det är ju bara att växla lite. :)
Skitskoj hoj annars att köra!

Det är en fin hoj! Skön sittsätllning och så är den ju snygg.

Jag är 187 väger runt 90. Så nog vet jag du klarar dig...

Välj en hoj som du tycker är snygg och som har skönsittällning.

Last edited:
jag säger köp du en r6 har haft min -99 i två säsonger och tycke att den funkar alldeles utmärkt. 100kg väger jag har inte byt några fjädrar

eftersom det är min första gathoj så tänkte ja att det var bra att börja med 600cc ev gsxr 750, men är dock rädd att jag ska tröttna på draget fort, gör man det? :P

Rasorblade skrev:
Skithoj!!! :hihi Alldeles för lite kubik..minst 1697kubik måste man ha.

Raban skrev:
eftersom det är min första gathoj så tänkte ja att det var bra att börja med 600cc ev gsxr 750, men är dock rädd att jag ska tröttna på draget fort, gör man det? :P
Personer som har kört litershojarna säger oftast det men "wgas" ;) provkör och känn hur skön den är :)

Raban skrev:
Nej, du kommer inte tröttna på draget med en gång, däremot kanske du tröttnar på att växla mycket?!

Edit: är det bara för mig sidan ser helskum ut? Så här ser det ut i varje tråd jag besöker!

Bifogat

• konstigt.JPG
    konstigt.JPG
    62.2 KB · Visningar: 247
Raban skrev:

Äh, det e bra sug ffs.. inte ska man vara så jävla kubikfixerad.
Det är roligt att gasa. GSXR 750 tror jag är optimal.. lagom vikt, lagom smidighet å lagom pulver!

Gottis skrev:
hahah du borde nog kolla din dator :argpådato

här funkar allt kanon

Ok, nu har jag kollat på datorn, det verkar inte ha blivit bättre. Ska man typ stirra på den lite hotfullt eller, kanske t.o.m höja rösten!? Tips mottages gärna.

FUBAR skrev:
Ok, nu har jag kollat på datorn, det verkar inte ha blivit bättre. Ska man typ stirra på den lite hotfullt eller, kanske t.o.m höja rösten!? Tips mottages gärna.

Titta argt på den och så smyger du sakta upp bakom plocka fram din gamla mus...och när du står tillräckligt nära så tar du tag i den (Datorn) och skriker "akta dig det går att byta ut dig se vad som hände men din gamla kompis musen den är idag precis lika oskön som dig om du inte skärper dig"
nu borde den bli lättare att göra med

Funkar inte detta så rekommenderar jag dig att installera om Grafikkortet :D

R6'an ar en mycket bra hoj i mitt tycke, fin at kjøra och går bra for at vara en 600'a kjøp en om du gillar den!. sen så har jag hørt om vaxellåds havari på R1 och R6 men har ej agt en sådan hoj sjalv så det ar bara sådant jag hørt. har en nabo som agde en sån i två år och han tyckte det va en toppen hoj och den krånglade inte mycket, enda fel han hade va at kamkedje strackaren gav upp men den va enkel at byta.....

R6an e en väldigt trevlig hoj,hade en själv nu i somras..-99a..
funkade fint o ja ligger runt 100kilo i vikt..inte bytt nåt...
draget räcker gott o väl att köra med..
smiskade alla kompisar iaf..
riktigt kul hoj särskilt när man kör lite aktivt,
dvs kurvor o så..långa sträckor e den inge vidare..
Lycka till med ditt val av hoj!
:)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!