Yamaha R6 letar efter det grymmaste ljudet!

Funktionen på din leovince är ett perforerat innerrör med dämpull runt om. Om du tar en tunn plåt och rullar den till ett rör med lite större diameter än innerdiametern på det perforerade innerrörer och sedan trycker ihop röret lite och in in din leovince kommer den täta hålen i det perforerade innerröret när den expanderar ut mot det perforerade innerröret. Och ljudet växer.
Du kan också borra ut nitarna i Leovincen ta sönder den. Ta ut dämpullen, linda en plåt runt det perforerade innerröret, håll plåten på plats med slangklämmor. Sätt ihop leovincen igen, nya nitar och allt klart.
(Jag har kört nån månad med hemgjorda megafoner av popnitad aluminiumplåt. Längd ca 60cm. Diameter ut ca 3 gånger avgasröret. Men efter en kompis lånat hojen och jag hört när han körde iväg satte jag in insatser. Onödigt väcka så mycket uppmärksamhet. Tyckte och tycker jag. )

Tackar för tipset! Men jag vill inte ta sönder min nuvarande dämpare på något vis. Annars hade jag ju kunnat prova detta :)

Skälv kör jag med Micron o plockat ut det lilla 12-15 cm långa röret som sitter med 1nit på utsidan, o sen vart den svetsad på insidan så slippa bort svätningarna.

Blev ruskig skildnad i ljudet utan detta lilla rör, nu är det i princip en dämpare som går rakt igenom o raka rör efter katt :) nöjd med ljudet, skulle inte velat ha högre.

Men ett growler pip skulle vart nice :P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...