Yamaha R6 i racingutförande. Fet!

vågen skrev:
mjo men vad heter det då? Trottelbryggan? ;)

Asså va den hojen jag hade senast hade fuggar och därför trottlar.... men med insprutning... hmmmmm .. Spjällnånting? Inte trottelnånting ändå?? :confused:

Swedie skrev:
Jag lade märke till det oxå. Men ska vi börja anta att det betyder att wiren inte går direkt till förgasarbryggaren, utan via en elektronisk box?

Studerade orginal bilderna på Yamaha hemsidan och konstaterar att det går traditionella wire från gashantaget, alltså någon form av elektonik någon annanstans. Då var det inte riktigt lika fränt som jag trodde men lite iaf

http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimage/8/60/0/image.aspx

Nyteknik skrev:
Det är ju lite lustigt att en femton år gammal 250 i många avseenden är ballare än nästa års R6: Torrkoppling, aluminiumtank, magnesiumfälgar, pytteliten bromsskiva bak, järnskivor fram, gung-fri fjädring, allt-eller-inget-effektregister m.m.
Iofs var det inte många racers, inte fabriksracers utan de som såldes till kund, som hade magnesiumfälgar för 15 år sedan men jag förstår tanken.

Ne den har inte under, det var 108.5 för att va exakt. :)

förresten 161kg torr, det är samma som gsxr600 va 2005, hade trott dom iaf skulle slå dem lite på fingrarna...

/N

Swedie skrev:
Din har inte under 108 bakhjulshästar original. :)

Har den alltså 5 hästar mer än 05or? hmm.
Tror nog stället du bänkade på inte har korrigerade siffror.

Det kan stämma, jag har ingen super koll på bänkar, men det var den vassaste cbr´en dem bänkat.

/N

Swedie skrev:
Har den alltså 5 hästar mer än 05or? hmm.
Tror nog stället du bänkade på inte har korrigerade siffror.

Bifogat

• mapp liten.jpg
    mapp liten.jpg
    91.3 KB · Visningar: 159
Last edited:
Japp, ser ut att stämma. Står STD. Står inte SAE nånstans. Så din hoj med helsystem har nu ungefär vad nya 06 R6an har original. :)

isse skrev:
Det kan stämma, jag har ingen super koll på bänkar, men det var den vassaste cbr´en dem bänkat.

/N
Lite kul att du tagit bort regnumret på ett ställe men inte på det andra. Vill du inte att vi ska se det bör du nog fixa till det. :)

Neutral skrev:
Lite kul att du tagit bort regnumret på ett ställe men inte på det andra. Vill du inte att vi ska se det bör du nog fixa till det. :)

haha, det var lite kul.
Spelar inte så stor roll, men får redigera o skämmas :hihi

Swedie skrev:
Japp, ser ut att stämma. Står STD. Står inte SAE nånstans. Så din hoj med helsystem har nu ungefär vad nya 06 R6an har original. :)

Precis, blir till att byta upp sig alltså :mad:

/N

Satan i gatan vilket habegär jag just fick. Hur ska jag göra nu da :va
Det blir nog många trisslotter i helgen :3freak

Vad gäller effekt och viktuppgifter så är det väl ungefär vad man förväntade sig och inget att gå i taket över.

Årets ZX6RR uppger 130hp och 163kg. Skulle däremot yamaha ljuga mindre så är det intressant! :)

Jag tycker det bästa med yamman är att den ser så liten och nätt ut...

Mad Moose skrev:
Satan i gatan vilket habegär jag just fick. Hur ska jag göra nu da :va

Ja samma här. Det får bli en säsong till på "Black beauty" sedan får det bli en R6:a :banana

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back