Yamaha R6 hur ska slangarna till luftburken sitta?
hej ny här, hoppas jag gjorde rätt leta efter en liknade tråd men hitta ingen.
jag har en r6 som inte går under 3000 rpm, kan starta upp den med choke (även när den är varm) så att varven blir över 3000 då går den som den ska, Men låter jag varven sjunka under 3000 så dör den. Har ni några tips, och japp har provat justerat tomgångs skruven på höger sida vid kåpan
misstänker nu att slangarna kan sitta fel vi luftburken, på höger sida finns det 2 anslutningar en slang kan sitta på 2 ställen (slangen går till förgasarna och blåser man i den så öppna den över vakum/tryck trotteln)
den ena anslutningen är pluggad och den andra är öppen in i luftburken. den satt på den pluggade ledningen kan det vara rätt. bytte plast och den vart lite varvvilligare men ingen tomgång än.
nån som har nå tips på vad jag kan kolla?
hej ny här, hoppas jag gjorde rätt leta efter en liknade tråd men hitta ingen.
jag har en r6 som inte går under 3000 rpm, kan starta upp den med choke (även när den är varm) så att varven blir över 3000 då går den som den ska, Men låter jag varven sjunka under 3000 så dör den. Har ni några tips, och japp har provat justerat tomgångs skruven på höger sida vid kåpan

misstänker nu att slangarna kan sitta fel vi luftburken, på höger sida finns det 2 anslutningar en slang kan sitta på 2 ställen (slangen går till förgasarna och blåser man i den så öppna den över vakum/tryck trotteln)
den ena anslutningen är pluggad och den andra är öppen in i luftburken. den satt på den pluggade ledningen kan det vara rätt. bytte plast och den vart lite varvvilligare men ingen tomgång än.
nån som har nå tips på vad jag kan kolla?
Last edited: