Yamaha R6. Fråga om rensad bakdel! Lagligt eller inte???

Angående att reflexen inte får sitta på skylten, är det nått nytt? Besiktigade min i somras med reflexen på skylten.
Kort och gott, det enda som är godkänt att sätta på en regskylt är den numera borttagna skattemärket.
har väl alltid varit så. Sen vad som släpps igenom o inte är en annan historia

Flytta fram skylten några cm så tror jag du har färdiga hål för skyltbelysningen
så var det på min R1-00 som jag hade tidigare :tummenupp

\S

Angående att reflexen inte får sitta på skylten, är det nått nytt? Besiktigade min i somras med reflexen på skylten.

jag blev stannad i somras i en flygande inspektion haha, då frågade polisen/besiktningsmannen mig vart jag ska placera den röda reflexen och jag svarar "har en hemma som jag ska sätta på skylten" då säger polisen.. "APP APP APP, då hade du fått 500 kr böter direkt" hahah.

Polisen gillar inte reflex på skylten(ej lagligt enligt polis) men när du besiktigar på riktigt ställe så kanske dom inte säger något om det.........

Flytta fram skylten några cm så tror jag du har färdiga hål för skyltbelysningen
så var det på min R1-00 som jag hade tidigare :tummenupp

\S
Jajamensan det var det allt :-) Tänkte jag inte på. Det kom väldigt lite ljus igenom för hålen va tätade med en silikon som va genomskinlig från början :-) Bort med det å på med nytt. Klockrent! Enda som fattas nu är reflexen som jag sätter dit snyggt under skylten:hihi Tack!

Tack allihopa för svaren, tips å råd osv. Det behövdes inga större operationer tydligen för att den ska gå igenom:) Om inte annat skulle jävlas förstås :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra