Yamaha R6 -99 Går dåligt kall

halloja_1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2013
Hoj
Yamaha R6
Min R6 -99 Går dåligt typ på 3 cyl när den är kall och när den kommer upp till ca80 grader så kommer den på alla 4. När man kör och ger lite gas så går den på alla men gasar man på så går den på 3 igen.ibland så när man ger full gas så kan den gå på alla 4 cyl någon sec till och från. Jag har bytt tändstiften synkat förgasarna. Någon som har tips på vad som kan vara fel?

Låter som det kan vara skit i förgasarna.
Kan vara någon vaccum slang som är sprucken med.

Om du nu har synkat förgasarna, och bytt stiften etc så hade jag kollat på tändspolarna.

Gör såhär Starta motorcykeln kall och ta av underkåpan om det behövs för att nå grenröret, och känn efter om någon är kallare än dem andra eller kanske inte alls blir varm. Om du nu lokaliserat att en är kallare, så tar du och bytar tändspolen från den cylindern till en annan, blir den du nu satt den "kassa" tändspolen på kallare så har hittat problemet, byta spole.

Om inte det är felet skulle jag kolla så du inte har kass topppackning / spricka i toppen så det kommer in vatten i någon cylinder.

Lycka till :fyllisar

E ju inte ens säkert de e fel på tändspolen, störst chans är att det bara är lite glappkontakt.

Ryck av tändhattarna, klipp bort lite tändkabel tills du blir av med det gröna ärgiga, skruva på tändhattarna igen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph