Tikka
Världens bästa medlem
Hojen har stått i 6-8 månader ungefär.
Tömde tanken på gammal bensin och fyllde i ny.
Den tänder men vill inte hoppa igång.
Om man gasar fullt så tänder den och smäller lite.
Kör man utan gas, så tänder den fortfarande, men inte lika mycket.
Alla grenrör blir varma, så den värkar få gnista på alla fyra.
Bensinpumpen bygger upp tryck som den skall, och kompet är det inget fel på.
Min första tanke var ju att det fanns kvar gammal bensin någonstans.
Men frågan är var?
Jag har inte sysslat med så många insprutsmotorer tidigare, så vet inte riktigt vad man kan och inte kan rengöra.
Ska byta stift, ladda batteriet och prova med lite startgas imorgon.
Någonting jag glömt?
Tack! /Robin
Tömde tanken på gammal bensin och fyllde i ny.
Den tänder men vill inte hoppa igång.
Om man gasar fullt så tänder den och smäller lite.
Kör man utan gas, så tänder den fortfarande, men inte lika mycket.
Alla grenrör blir varma, så den värkar få gnista på alla fyra.
Bensinpumpen bygger upp tryck som den skall, och kompet är det inget fel på.
Min första tanke var ju att det fanns kvar gammal bensin någonstans.
Men frågan är var?

Jag har inte sysslat med så många insprutsmotorer tidigare, så vet inte riktigt vad man kan och inte kan rengöra.
Ska byta stift, ladda batteriet och prova med lite startgas imorgon.
Någonting jag glömt?
Tack! /Robin
Last edited: