Yamaha R6 -00, omregisteringsbesikning.

Eversun

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 -00
Hejsan!
Är ny på forumet, köpte nämligen en Yamaha R6 -00 idag.

Motorcykeln jag köpte har ett påmonterat art-exhaust vilket ger
ett par extra kilowatt, och det följde inte med ett original pipa.
Kan jag omregistreringsbesikta den till 25kW med strypning samt
mitt påmonterade art-exhaust, eller kommer dem neka
registreringen till 25kW och be mig köpa ett original och montera
istället, eller bryr de inte sig?

Läst nyss att de inte ens provkör hojen, utan bara kopierar intyget :lol

Last edited:
Tror detta är kinkigt. Visst måste det med ett godkänt intyg som visar att effekten är 25kw. Och visst måste en auktoriserad mc-verkstad monterat dit strypningen. Hade jag varit besiktningsman och du ej haft originalsystemet på och jag godkänt detta, då skötte jag ju ej mitt jobb. Den bör åtminstone vara relativt tyst! så kanske! Lycka till! Att de provkör hojen..... det är ju inget du vet i förväg! Om de märker att du vill lura dem... hur tror du de känner för dig då! Jobba du på och gör ett gott förarbete så slipper du att de skrattar åt dig! Mvh Toyman. Du kommer säkert att åka till bilprovningen fler gånger, se till att de minns dig som seriös.....

du behöver inte ha strypningen i ja hade inte de när ja reg bes min till 25kw. men du måste ha ett org blås och pappret me daj som man får med strypningen annars går den inte igenom.

du behöver inte ha strypningen i ja hade inte de när ja reg bes min till 25kw. men du måste ha ett org blås och pappret me daj som man får med strypningen annars går den inte igenom.

Måste man verkligen ha originalblås? Möjligen på heltypsgodkända hojar (efter -03 tror jag) men annars måste det ju räcka med att den inte låter för högt?

Det räcker att du själv skriver på pappret att du har stoppat i brickorna.

Måste man verkligen ha originalblås? Möjligen på heltypsgodkända hojar (efter -03 tror jag) men annars måste det ju räcka med att den inte låter för högt?

Det räcker att du själv skriver på pappret att du har stoppat i brickorna.

tror det ligger något i det du säger för när jag reg-besiktiga min yamaha fz-s 600 -98 till 25kw så hade jag inga kåpor på, hade andra lysen än original och ett MIG-slipon model låta högt och den gick igenom utan problem. besiktningsmannen startade aldrig ens hojjen eller kollade om strypningen satt i så var klart på 10-15 minuter.

och om det nu är någon emot all förmodan som fortfarande tror att en verkstad måste sätta i strypningarna åt dig och skriva på papperet så är ej fallet så. det räcker att du skriver på papperet precis som svenne skrev.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort