Yamaha R6 överhettar.

Kaktuz

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
R6
Hej jag har märkt att MCn går varmare och varmare. Senaste körningen gick den på 94 grader och 110!! när jag stannade för att kolla till den. Den visar inga tecken på problem förutom att motorblocket är mycket varmt och fläkten går för fullt!. Notera att jag har satt på ett 25 kw strypningsett på hojen.

bild på instrumentbrädan.
http://i244.photobucket.com/albums/gg6/Hampus/20120705_152001.jpg

Tyväär har jag kört mc ca 50 mil med problemet. Hur mycket kan motorn skadats av att gå 94-98 grader?

Vad kan vara orsaken?

94-98 grader låter helt normalt, fläkten brukar starta nånstans 105-110 grader på hojar.

Kolla kylvätske-nivå för säkerhets skull, men sålänge tempen inte fortsätter att öka mer än 1 grad från det att fläkten startar skulle jag inte oroat mig

Min R1:a beter sig likadant, när jag kommer fram till jobbet och har stått vid några rödlysen sista biten så är den uppe en bra bit över hundra och det kan till och med bubbla lite om kylsystemet när man stängt av. Släng i ett par lock waterwetter om du vill få ner tempen lite, men det är långt ifrån någon fara, då börjar det stå "HI" istället för temperatur i mätaren.

94-98 grader låter helt normalt, fläkten brukar starta nånstans 105-110 grader på hojar.

Kolla kylvätske-nivå för säkerhets skull, men sålänge tempen inte fortsätter att öka mer än 1 grad från det att fläkten startar skulle jag inte oroat mig

Fläkten på min r6a startar runt 85-90 grader

Det är helt normalt efter lite statskörning, men om den är så vid vanlig landsvägskörning är nog något inte helt 100. Men den ska egentligen inte starta fläkten först vid ca 110... Motorn har med största sannolikhet inte hänt got konstigt med! Lr har du åkt 50 mil med konstant 110 gradigt vatten?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back