Yamaha r1 turbo streetfighter

ok gör det stor skillnad då


Det beror ju på. Turbo på streetfighter är ju lite som styrdämp på en långgaffel.

Om du tappar några hekto laddtryck innan den börjar spika är nog skitsamma. På ettan tvåan är väl hojen för rapp för fullgas och på 3-4an gör den väl typ 180 innan du börjar närma dig fullt ladd?
 
Hur blir det ifall han kladdar på lite vanlig sprayfärg (2-komp eller fultema 1-komp) ?

jag måla på min kylare med vanlig svart färg (vet ej märket). de funkar klockrent :tummenupp. men intercoolern vete fan om man ska klada på. de ser brutalare ut när den är olackad :tummenupp
 
Hur blir det ifall han kladdar på lite vanlig sprayfärg (2-komp eller fultema 1-komp) ?

Ska inte sätta ner funktionen på intercoolern nämnvärt. Vanlig lack är bara nån mikrometer tjock och har en relativt låg ytäthet. Med pulverlack börjar vi dock prata betydligt tjockare färg och en helt annan täthet.

Aluminium utan någon som helst behandling kyler allra bäst, så att blankpolera är nog det enda säkra sättet att få ut 110%.
 
Last edited:
Ska inte sätta ner funktionen på intercoolern nämnvärt. Vanlig lack är bara nån mikrometer tjock och har en relativt låg ytäthet. Med pulverlack börjar vi dock prata betydligt tjockare färg och en helt annan täthet.

Aluminium utan någon som helst behandling kyler allra bäst, så att blankpolera är nog det enda säkra sättet att få ut 110%.

Får man de där sista 10% procenten på samma sätt som hästkrafter när man dekaltrimmar?:tungan
 
Det beror ju på. Turbo på streetfighter är ju lite som styrdämp på en långgaffel.

Om du tappar några hekto laddtryck innan den börjar spika är nog skitsamma. På ettan tvåan är väl hojen för rapp för fullgas och på 3-4an gör den väl typ 180 innan du börjar närma dig fullt ladd?

den var riktigt najs att köra innan så då måste den vara ännu roligare i streetfighter utförande
Tycker inte att den är allt för bakhjulsbenägen (innan streetfighter utförande)med tanke på effekten sitter ju öhlins kittat framgaffel och öhlinsdämpare bak kan ju vara det också men visst den sticker upp på baken om man vill när laddet kommer
 
Har prövat att polera för första gången i mitt liv fan vad tråkigt det är:huvet men fint blir det
lite vad jag gjort idag när dotter hade gått och lagt sig
Intercooler ska putsas i mitten också
 

Bifogat

  • saras blandat 053.jpg
    saras blandat 053.jpg
    228.7 KB · Visningar: 386
  • saras blandat 060.jpg
    saras blandat 060.jpg
    242.8 KB · Visningar: 284
  • saras blandat 059.jpg
    saras blandat 059.jpg
    226.5 KB · Visningar: 254
  • saras blandat 058.jpg
    saras blandat 058.jpg
    230 KB · Visningar: 265
  • saras blandat 057.jpg
    saras blandat 057.jpg
    247.7 KB · Visningar: 262
  • saras blandat 056.jpg
    saras blandat 056.jpg
    234.2 KB · Visningar: 295
  • saras blandat 055.jpg
    saras blandat 055.jpg
    221.6 KB · Visningar: 302
  • saras blandat 054.jpg
    saras blandat 054.jpg
    227.7 KB · Visningar: 519
lite fler bilder
 

Bifogat

  • saras blandat 061.jpg
    saras blandat 061.jpg
    234.6 KB · Visningar: 247
  • saras blandat 062.jpg
    saras blandat 062.jpg
    218.2 KB · Visningar: 202
Blev lite mer putsning idag
 

Bifogat

  • saras blandat 068.jpg
    saras blandat 068.jpg
    233.7 KB · Visningar: 243
  • saras blandat 067.jpg
    saras blandat 067.jpg
    227.4 KB · Visningar: 222
  • saras blandat 066.jpg
    saras blandat 066.jpg
    235.5 KB · Visningar: 263
  • saras blandat 065.jpg
    saras blandat 065.jpg
    219.9 KB · Visningar: 222
  • saras blandat 064.jpg
    saras blandat 064.jpg
    229.8 KB · Visningar: 214
  • saras blandat 063.jpg
    saras blandat 063.jpg
    231.6 KB · Visningar: 256
Stabilt. Får man samma effektminskning om man eloxerar aluminium? Tänkte ifall du vill ha den svart...

Fråga, kör du bara med polertrissa? Ingen slipning?
 
Stabilt. Får man samma effektminskning om man eloxerar aluminium? Tänkte ifall du vill ha den svart...

Fråga, kör du bara med polertrissa? Ingen slipning?

Kör med stålborste trissa sen autosol men kanske inte det bästa att köra med den trissan blir ju lite små repor och inte helt spegelblankt men jag är nöjd med det resultatet
 
Lite uppdatering vad som har gjorts idag
polerat upp avgasröret det tog tid putsa och åter putsa:banana
 

Bifogat

  • saras blandat 069.jpg
    saras blandat 069.jpg
    239.2 KB · Visningar: 220
  • saras blandat 070.jpg
    saras blandat 070.jpg
    234.6 KB · Visningar: 201
  • saras blandat 071.jpg
    saras blandat 071.jpg
    231.1 KB · Visningar: 295
Det finns mycke duktiga människor i det här landet på o skruva..:tummenupp
Jag är impad..Den hojen kommer o bli brutalus...:tummenupp:yoparty:Bugar
 
Äntligen fått tag i en undertail på ebay:yoparty
Var 2 st små sprickor i den men det får jag laga blev mycket billigare än i sverige i alla fall
 

Bifogat

  • !BcEyH(wCGk~$(KGrHqIOKiYEq4I,NImyBKy5bSE2e!~~_35.jpg
    !BcEyH(wCGk~$(KGrHqIOKiYEq4I,NImyBKy5bSE2e!~~_35.jpg
    8.4 KB · Visningar: 181
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top