Yamaha R1-Turbo (film 3)

hey biker r-1....

du är sjuk :crash
din r1 är sjuk

jag hoppas att den som stal din r1 kör ihjäl sig, fast det får man ju inte tycka- då är man ju dum i huvet.

synd på fin mc/bra filmat från tanken!!!
 
har du byggt på snurran sjölv lr lämnat till någon?
vad blev slutkostnanden?
 
Raggarn skrev:
men visst äre wastegate-ventilen som pyser så himla fräckt mellan växlingarna?!?!
låter som värsta WRC-bilen :gnissla

Nej, det är dumpventilen, wastegate är nåt helt annat.
 
Det som pyser är avlastingsventilen som också vanligtvis kallas dumpventil.
Wastegate är något helt annat.... den styrar hur mycket turbon ska ladda.

Kul att det är många som gillar filmerna. :)
 
Biker_R1 skrev:
Det som pyser är avlastingsventilen som också vanligtvis kallas dumpventil.
Wastegate är något helt annat.... den styrar hur mycket turbon ska ladda.

Kul att det är många som gillar filmerna. :)


Som sagt... :hihi
 
Biker_R1 skrev:
Det som pyser är avlastingsventilen som också vanligtvis kallas dumpventil.
Wastegate är något helt annat.... den styrar hur mycket turbon ska ladda.

Vanliga MC-Xpresskit (som ditt ser ut som) har ingen dump, men du kanske monterat en?
Min gammel lät iaf exakt likadant från wastegaten.

Man blir sugen när man ser sådana här filmer. Ljudupptagning, bildkvalitet och filminnehåll var mycket bra.
 
Last edited:
Flåklypa skrev:
Vanliga MC-Xpresskit (som ditt ser ut som) har ingen dump, men du kanske monterat en?
Min gammel lät iaf exakt likadant från wastegaten.

Man blir sugen när man ser sådana här filmer. Ljudupptagning, bildkvalitet och filminnehåll var mycket bra.

Det var inte så att den saknade wastegate då? Den brukar kunna vara intern eller extern. Kan iofs sakna dumpventil men då blir livslängden på turbon kortare.
 
Lurch skrev:
Det var inte så att den saknade wastegate då? Den brukar kunna vara intern eller extern. Kan iofs sakna dumpventil men då blir livslängden på turbon kortare.

Intern WG sitter det på dom Schwizeragg som Marklund levererar och ingen dump. Jag vet att det finns dom som eftermonterar dump på kiten.
WG har du väl alltid, sedan kan man ju kombinera det med öppen eller återcirkulerande dump. Som du säger. Det spar på grejorna, men om det är bra eller dåligt i responssyfte tvistar de lärde om.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top