Yamaha r1 styrdämpare?

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
tja

har en -99ans r1 och jag undrar vad ska jag ha för styrdämpare på den?
i rimligt pris! Har kollat runder lite och säljes många från tex -02ans r1 men passar den med fäste och sånt?

Finns där andra modeller som passar? Och vilka märke ska man se uppför?

Mvh
Weberg

Jag köpte till min 00:a från Alienmoto.se. Det var en Wilbers Hyperpro. Fanns till 98-99 och framåt då ivf. Inte så dyr ändå.

Jag har en Öhlins, och är jättenöjd med den, dom monteras horisontellt i överkant av tanken. R1 RN01/04 är ju (ö)kända för sitt vobbel i högre hastigheter, geometri/gaffelvinkel framtill ska bidra till detta på något sätt har jag hört. Så jag hade inte köpt något hongkong-noname som säljs på eBay utan satsat på dom mest etablerade märkena, vilket spelar nog mindre roll.

Gå in på ebay.de och sök på "öhlins länkungsdämpfer" :tummenupp

En begagnad Öhlins är klockrent. EN styrdämpare passar MASSOR med hojar, beror på fästen, placering och längd. Kan sitta över gaffelkronan eller på sidan mellan ramen och gaffelben. I första fallet så sitter den mellan övre gaffelkrona och fästskruven som tanken sitter i. Men då tillkommer ett speciellt fäste.

Jag hade satsat på en HyperPro framför en Yamaha orginal.
Hade en Hyperpro på min -98 och den gjorde jobbet riktigt bra.

Nu vet jag inte hur styrdämparen till 02-03'an är men jag vet en 04 och en 06 där orginalarna inte höll måttet, efter ett tag blev det glapp i dem :gnissla. Åtgärdades med Öhlinare och problemet kom inte tillbaka.

HyperPro'n är väl dessutom ställbar, viket inte orginalen till 04 och nyare är, vet som sagt inte med 02-03.

/R

Ja jag hittade en här på ebay = http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-200...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3ca90aab0a

och jag skulle vilja ha en öhlins men jag är inte sugen på att lägga ut alt för mycket! Men som sagt vilken läng ska det vara på en dämpare! för det säljes en del öhlins styrdämpare utan fäste då kan man bara gå på måttet? och köpa fästen senare? eller är jag fel ute?

Bästa hade ju varit om någon har någon till salu :tungan

Ja jag hittade en här på ebay = http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-200...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3ca90aab0a

och jag skulle vilja ha en öhlins men jag är inte sugen på att lägga ut alt för mycket! Men som sagt vilken läng ska det vara på en dämpare! för det säljes en del öhlins styrdämpare utan fäste då kan man bara gå på måttet? och köpa fästen senare? eller är jag fel ute?

Bästa hade ju varit om någon har någon till salu :tungan

Jag har en öhlins-dämpare som satt på en r1-01 utan fästen. Den bara ligger så den går billigt. pm .a om interesse finns. Den går att köpa fästen separat vad jag vet.

Jag har med en öhlins-dämpare komplett med fäste du skulle kunna köpa om du känner för det. Satt på en -98 så den passar ju iaf. PM:a i så fall...

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back