Yamaha R1 MotoGP replica

Äntligen! Det är konstigt att inte fler än Honda nappat på det tidigare, det är ju billig marknadsföring!

Kan man få den utan klistermärken?
För mig är det bara fult, varför i h-vete skulle jag vilja köra omkring med en motorcykel det står fiat på?
Det är andra saker som är viktigare på en racereplika, bromsar, fjädring och annat får gärna vara ett snäpp vassare än på en vanlig gathoj (givetvis inte GP-grejorna då, men uppgradera från standard)

Konstigt nog känner jag inte lika stort avog mot ex vis repsol dekaler eller GO!!!!!!, skulle nog kunna tänka mig Alice också, men INTE FIAT!
Men helst dekallöst.

Jag tyckte den var rätt tuff men jag hade också gärna sett en lite fläskigare special edition. Iofs så finns det redan en som inte är dekaltrimmad men det hade varit trevligt även på denna.

FIAT eller FLAT som någon Amerikan trodde. :D

Jag tycker den är snygg i varje fall.
Kan ju iofs vara därför att den har dom klassiska Suzuki-färgerna. :tungan

Last edited:
nja.. jag vill inte att det ska stå FIAT på min hoj

sedan får den va hur snygg som helst :D

iofs så skulle jag inte köpa en Honda cbr1000rr repsol replica heller

Äntligen! Det är konstigt att inte fler än Honda nappat på det tidigare, det är ju billig marknadsföring!

Åjo. Suzuki har väl haft sin Corona replikor i många år. Även Rizla kopior.
Sen hade väl Yamaha nån Rossi special på en R6a för nåt år sedan va?

Kawa däremot vet jag inte om dom haft nån direkt replika, iaf inte från fabrik, eller?

Jag skulle inte heller köpa en replikahoj...tror jag. Risken finns ju att dom "dör" rätt så fort. Märket kanske byter sponsor etc. Då är det ju inte lika ballt längre. Men Corona och Rizla replikorna gillar jag. Även Repsol Bladen. Men som sagt. Skulle nog aldrig köpa en.

Annars är jag en "klassisk" typ.
Suzuki = Blå/vit
Yamaha = Polka eller blå. Men schnyggast är nog Gul/svart
Kawasaki = Grön Nya GP Kawan har en skön färg.
Honda = Blå/vit/röd

...tycker jag då.

Last edited:
Det är andra saker som är viktigare på en racereplika, bromsar, fjädring och annat får gärna vara ett snäpp vassare än på en vanlig gathoj

Vad behöver vara värre än vad det redan är på en sporthoj av nyare snitt för vanlig gatåkning:va

En sån modell (med team/spons klistermärken) köper nog bara riktiga sk posers, om det nu inte var en modell som ÄR uppgraderad vad gäller teknik och prestanda...

ser ut som en gammal HONDA CBR i lack designen rätt boring för race lackat :(

Tjöper Jag en ssssspohorthoj för 140 papp vill Jag knappast att det står fiat på den.

Vad behöver vara värre än vad det redan är på en sporthoj av nyare snitt för vanlig gatåkning:va

Det har du IOFS rätt i, men annars är det ju bara rejskåpor med lysen och klistermärken?

Ska det vara något att betala extra för?

Åjo. Suzuki har väl haft sin Corona replikor i många år. Även Rizla kopior.
Sen hade väl Yamaha nån Rossi special på en R6a för nåt år sedan va?

Rätt, rätt och rätt. Men ingen av de är MotoGP-replikor eller ens GP-replikor. Rizla skulle i och för sig kunnat vara en men jag har för mig att det var en BSB-replika egentligen? R46:an som jag tror de kallade specialversionen av R6:an var ju bara en svart-gullackad variant av en R6:a med Termignoni slip on på, ingen riktig replika.

Med tanke på hur mycket pengar som plöjs ned i MotoGP och hur pass billigt det är att låta kunderna åka runt och göra reklam för företaget är det konstigt att det inte utnyttjas mer.

Honda har väl varit flitigast med en "Nastro Azzuro" CBR600F, Repsol-Fireblade i två årgångar och även en Movistar-Fireblade för något år sedan om jag inte kommer ihåg fel? Aprilia har väl gjort en eller ett par replikor av 250GP-maskiner men de vänder sig ju inte direkt till den breda massan, i alla fall inte riktigt lika bred som en 1000-kubikare gör.

Och till alla er som gnäller på att ni inte vill ha en hoj det står Fiat på: det står Fiat på världens två kanske snabbaste italienare: Rossi och Ferraris snabbaste bil.

Back