Video Yamaha R1 får stryk av Mercedes.

Aja rätt eller fel det ligger en mersa i 300 som dessutom kör ifrån mcn men det säger dom fan inte ett ord om idioterna på brottscentralen.... allt är mc-förarnas fel!
 
10% på en 300 TD....
Det har gått utför sedan Kaiserwagen slutade produceras.
Pullmanen var ett steg i rätt riktning, men Svensson var för snål för att investera i en riktig bil.

Ja jag hållar med, det var 190-klassen som inledde förfallet. Alldeles för prisvärd. På Abba-tiden, 1979, kostade en fullutrustad W123 300 TD 143 000:-, en Vavlov 145 37000:-. Så det nog det som gjorde att det bara såldes några hundra av dessa kombivagnar i Sverige. Plus att på den tiden gick ju inte folk till banken och hämtade pengar. Man sparade ihop till sin bil. Som jag. Helt sjukt.

Reglerstångsläget på min 1980 300TD Turbo är faktiskt ca 10% i 120. Men sen går det raskt tyngre, 200 är max vad det västtyska gjutjärnet klarar. Då är det nära 600C i avgastemp.

Chosefritt i ordets rätta bemärkelse...

Förr var den stjärnprydda personenkraftwagen ett sätt för distingerade, karaktärsfulla herrar med visioner att ta sig komfortabelt och stilfullt mellan punkt A och punkt B.

Idag verkar införskaffandet vara ett av få sätt för underklassen att Finax-låna sig till någon form av status och känsla av avancemang inom samhällshierarkin - ett sätt att förflytta unga män i Buffaloskor och höga kepsar, ofta onödigt fort, mellan punkt A (valfritt höghusområde i ytterstaden) och punkt B (valfri nattklubb i innerstaden)...
Instämmer. På gamla onda tiden tilltalade märket iaf noggranna personer. Nu ser man tom ägare som kör sina mercor genom automattvätt. Inte bra.

Vi får starta en egen tråd om det här.
 
Last edited:
ställ samma merca, den här gången otrimmad mot samme hoj så lär ni se reultatet bli annorlunda... Visst AMG i all ära, men det där är ju faktiskt en vässad AMG.

Den där AMGn har väl en sådär 600+ häst med rätt bra marginal väl? Väl över 200 är det ju inte så konstigt om den äter sporthojar med tanke på aerodynamiken hos hojar.
 
"..man vet ju hur små saker som krävs i den här farten för att man ska slå runt med en motorcykel."

:rofl

Ja, helt underbar kommentar..

Hur små saker krävs egentligen? En hoppramp för FMX? En grässlänt bakom en kurva man missar?
 
"..man vet ju hur små saker som krävs i den här farten för att man ska slå runt med en motorcykel."

:rofl

Just "man vet ju..." är ju jättekul! Hur många i hela världen har slagit runt med en motorcykel i närmare 300???

"man vet ju....:rofl
 
ställ samma merca, den här gången otrimmad mot samme hoj så lär ni se reultatet bli annorlunda... Visst AMG i all ära, men det där är ju faktiskt en vässad AMG.

Vet du något mer om bilen? Antar att det är en SL63 och den där 5,5-litersmotorn ska man ju kunna få ur typ 670hk med "bara" mjukvara/ECU. Är det vad som är gjort med den där eller är det mer gjort?
 
Vet du något mer om bilen? Antar att det är en SL63 och den där 5,5-litersmotorn ska man ju kunna få ur typ 670hk med "bara" mjukvara/ECU. Är det vad som är gjort med den där eller är det mer gjort?

Hur ska jag veta det? en orginal AMG pinnar inte på sådär mot en hoj iaf.
 
Brottscentralen - Haaaaahahahahahaha, vilket jävla skämt, det var det roligaste på länge!

Vad det gäller drevning och annat, no comment, men MBn går bra!

Fredrik:rofl
 
Vet du något mer om bilen? Antar att det är en SL63 och den där 5,5-litersmotorn ska man ju kunna få ur typ 670hk med "bara" mjukvara/ECU. Är det vad som är gjort med den där eller är det mer gjort?
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)
Jag såg bara hastighetsmätaren upp till 180, sedan var resterande skala skymd från passagerarsätet, där jag satt och svettades. Mätarnålen såg jag inte många gånger... Effekten vet jag inte något om, mer än att det räcker för bruna kallingar. Satan vilken bil och vilket ljud!

Jag vill passa på att tacka Aftonbladets Ekdahl och framförallt den där blå hackspetten för att de varnar vad som kan hända om man någon gång skulle ha oturen att köra så fort -med MC. (Med bil var det visst inte så farligt.) Tur att de vet. :rolleyes:
 
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)
Effekten vet jag inte något om, mer än att det räcker för bruna kallingar.

Det kunde ha varit värre:
 
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)
Jag såg bara hastighetsmätaren upp till 180, sedan var resterande skala skymd från passagerarsätet, där jag satt och svettades. Mätarnålen såg jag inte många gånger... Effekten vet jag inte något om, mer än att det räcker för bruna kallingar. Satan vilken bil och vilket ljud!

Jag vill passa på att tacka Aftonbladets Ekdahl och framförallt den där blå hackspetten för att de varnar vad som kan hända om man någon gång skulle ha oturen att köra så fort -med MC. (Med bil var det visst inte så farligt.) Tur att de vet. :rolleyes:

Så här:D

http://www.youtube.com/watch?v=1fQsD3N4r9I
 
Har maxat ut en S80 T6 (ca 240 på mätaren= långsammare IRL) på den sträckan och det såg banne mig inte ut att gå så mycket fortare för hojen i klippet med tanke på vägmarkeringen, omgivningen och bilarna de drog om etc...

Vidare har jag med nämnda S80 smäckt på en grävling, på exakt samma sträcka, i 150 och det tog rätt hårt, så Aftonhoran har en poäng i att det inte krävs mycket för att det ska gå käpprätt åt helvete, men det gäller både för bilen och för hojen.
 
Haha jag har kört folk ibland och bjussat på gasningar och det har sett ut så där ibland:rofl
Då har det varit ganska moderata bilar som Volvo,Saab och Volksvagen bussar - visserligen hyfsat krutiga:hihi

En jävel öppna dörren och sa att han skulle kliva hellre än åka med en meter till (det gick fort då också):rofl

Tänk då diverse vassa bilar med folk som bara så kör så på bana - de e sanslöst - ta en provtur om ni får chansen:tummenupp
 
Stoppur på mobilen och räkna vita stolpar ger en hast på R1:an runt 260.
10 stolpar = 500m
Tid 7 sekunder

v=s/t ger 500/7 ~= 71 m/s vilket med mulitiplication med 3.6 ger ~260 km/h.

Givetvis icke exakt vetenskap men ger en fingervisning..
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top