Yamaha R1, den nya tidens guld

Last edited:
Ja R1:an har ju en mysig skramlig karaktär & älskar sin olja...

Har inget mot gamla Rettorna, men kom igen! prisbilden är ju löjligt skev....

Tycker även det är påhitt, från Honda-ägare. :arsele
Min dricker absolut INGEN olja, nu kör jag förvisso inte monstermycket mil innan jag byter heller, men inget försvinner.

Fick personligen min till ett sjukt bra pris, lågmilare och med 2 ägare. Hade absolut inte betalat sådana fantasipriser som vissa försöker få.

Men alltså OP, vem är du sur på här egentligen?

Marknaden som uppenbarligen ser ut som den gör?
Säljarna som säljer så dyrt det går?
Köparna som bevisligen betalar utsatta priser?
Dig själv för att du också vill ha en R1a men är för snål för att köpa en?

Jag tycker på något sätt att en R1 -98 med polkafärger är värd 50K om den är tokfin med få mil. En -01 eller ännu tristare en 929 är knappt värd 40K för mig.
Min nuvarande moppenär en R1 från 05 som jag betalade 55K för två år sedan.

Men det är så jag ser på saken, det står väl folk fritt att hitta sina favoriter.

OK, nu ska jag förklara mig här så jag inte får pöbeln efter mig med facklor & högafflar....

1. Jag gillar R1:orna, speciellt en helt original polkaretta från 98, vilken jag gärna skulle äga en dag.
2. Jag tycker också att en ovanstående R1 med låga mil kan vara värd 50.000:- i egenskap som samlarhoj, såsom t.ex en röd SP-1
3. Det jag stör mig på är att ägare av långmilade (4000 mil +) gammelrettor (98-02) sätter ut helt skrattretande priser på mellan 45-60.000:- & skriver att det är Sveriges finaste....
4. Jo, en gammal R1 drar olja, den som skriver att den inte gör det har troligen ingen olja alls i motorn. :gnissla

Over and out.

Klassisk SH gnälltråd...ni är ju helt uppenbart ändå inte spekulanter på de här gamla järnen så varför sitter ni och pumpar upp blodtrycket för??? Låt folk drömma, en hoj är ju sist och slutligen bara värd det någon är villig att betala, tillgång och efterfrågan du-da du-da....fina polkor vimlar det ju inte av så vad är poängen att jämföra med vad man kan få för årsmodeller som varenda jävel grenslat?

Fina originalex av gsxr 1100 90-92 har legat på mellan 30-35k i flera år nu, sug på den:yoparty:yoparty:D

hur fan kan 4000mil utspritt över +10 år klassas som en "långmilare" :va

nöjeskör jag sparsamt en sesong så kör jag ändå lätt 1000mil, en liknande hoj nere på kontinenten hade lätt gått 10-15000mil... utan att för den sakens skull vara helt jävla slutkörd om den servats rätt.

Klassisk SH gnälltråd...ni är ju helt uppenbart ändå inte spekulanter på de här gamla järnen så varför sitter ni och pumpar upp blodtrycket för??? Låt folk drömma, en hoj är ju sist och slutligen bara värd det någon är villig att betala, tillgång och efterfrågan du-da du-da....fina polkor vimlar det ju inte av så vad är poängen att jämföra med vad man kan få för årsmodeller som varenda jävel grenslat?

Fina originalex av gsxr 1100 90-92 har legat på mellan 30-35k i flera år nu, sug på den:yoparty:yoparty:D

Måste vara startad då trådskaparen själv letar en hoj som han vill ha, fast till ett lägre pris än utsatt :)

Jag vidhåller att min hoj dricker då ingen olja, kommer jag bara ut på en bandag iår ska jag fotta innan och efter.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär