Yamaha R1 98 med klonk.

Nidac

Kör Bara......
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
1998 Yamaha R1, Suzuki GSX600R 1997, CIAO 90-talare
Hallå alla glada.
Ska se om jag kan förklara vad det är som händer.
Var ute en sväng igår kväll med frugan på pallen. Efter ett tag så hördes ett klonkande ljud när man drar iväg. Ljudet/klonkandet ökar takten med hastigheten. Detta sker inte om jag rullar med intryckt koppling. Detta klonkande känns även i fotpinnarna. Drar jag in kopplingen så försvinner både ljudet och klonkandet. Har sökt runt på forumet och det som sägs är drivpacket, lager eller koppling.

Finns det någon vänlig skäl som kan hjälpa till med detta? En provkörning och ett utlåtande någon? Jag bjuder på öl och en grillning.

Ska jobba hela sommaren och leksaken börjar jävlas :huvet, inte kul.

Taksam för svar.
Calle
Södra Stockholm

Låter lite som koppligsrelaterat:va
Jag bor i Uppsala men ska nog jobba i sthlm imorgon, vet dock inte vart... Jag kommer troligtvis sluta vid lunch och då skulle jag kunna provköra om jag är i närheten...

Last edited:
Hade exakt samma fel på min yamaha thundercat, hittade dock aldrig felet. Lämnade in den på verkstad men dom hittade inget heller.

Hade samma på min Z1000, försvann när jag släppte på kedjan något.

Testade att dränka kedjan i olja och fick ljudet att försvinna. Tror att en eller flera länkar håller på att gå åt helvete (hojen har ståt still ganska länge enl. förra ägaren). Så jag får börja med att köpa nytt drivpacket så får vi se hur det går.
Vill tacka Fredrik för trevligt bemötande och hjälp (behövde lite uppmuntran idag och det är trevlig med folk som bryr sig).

Calle

Vart hittar jag ett bra och prisvärt drivpaket till Yamaha R1 1998?

Testade att dränka kedjan i olja och fick ljudet att försvinna. Tror att en eller flera länkar håller på att gå åt helvete (hojen har ståt still ganska länge enl. förra ägaren). Så jag får börja med att köpa nytt drivpacket så får vi se hur det går.
Vill tacka Fredrik för trevligt bemötande och hjälp (behövde lite uppmuntran idag och det är trevlig med folk som bryr sig).

Calle

No problem calle!!!! :krama
Sväng förbi lelles i Uppsala och kolla på drivpaket! Dom har öppet lördagar 10-14...
Skönt att det var så enkelt iaf!

Vart hittar jag ett bra och prisvärt drivpaket till Yamaha R1 1998?

Eller lelles som säkert har det på hyllan så du kan byat i helgen!:tummenupp
Annars kan jag kanske hjälpa dig om tid finnes....:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...