Yamaha R1. 2008 ?

Om Yamaha följer linjen dom hållit med R1:an, så blir det bara nya färger/dekaler

98-99 (98:an med sin klassiska "Polkaretta", 99 vit/röd & Blå)
00-01 (vit/röd/svart & Blå)
02-03 (Silver/grå, Röd/vit & Blå) Här kom insprutningen
04-06 (dock så är 04-05 samma, på 06 hände det en del mer än färg/dekaler)
06:an kom i jubileumsmodell Gul/svart, annars blå & Lavaröd
07- annan sving, motor, variabla insugstrattar mm mm mm

Skulle tro att dom kanske firar R1:ans 10-års jubileum på något sätt, någon begränsad upplaga/färgsättning

i mitt tycke, så skulle dom väntat tills nästa år & släppa den "nya" polkarettan som kom detta året på 07:ans R1:a

Last edited:
Vänta och kolla in 2008:as CBR1000RR istället, om ryktena stämmer kan den bli en dräpare av rang.

Eftersom R1:an kom med helt ny modell 2007 så lär det bara bli kosmetiska uppdateringar. Jag hoppas att de släpper en jubileumslack för att fira 1998-2008.

Ingen större skillnad i år enligt en kompis som redan sett den. Vet inget om lack osv. dock.

Eftersom R1:an kom med helt ny modell 2007 så lär det bara bli kosmetiska uppdateringar. Jag hoppas att de släpper en jubileumslack för att fira 1998-2008.

Som wonderwizard sa: De skulle väntat med polkalacken till 08 så det blev 10 årsjubeleum.

Jo de e la bara vänta några veckor till o se om den e köp värd eller om man ska behöva vänta några år till tills dom kommer med ett monster, fast de lär la hände men när de e frågan.

Vist effekten har ju ökat nästan varje år sen den kom 1998, men nu senaste 2007 så hörde jag att den skule öka till 210hk, men vilken flopp när den inte ens visade 190hk :(

Samma med vikten, den blir ju nästan varje år sen 1998 lättare, de e ju pluss.

Samma med bromsarna, tycker dom borde öka till 6 kolvs ok :)

Listan kan bli lång, men tycker nu när de e 10års jubeleum att dom borde dra till med en drastisk model även om senaste blev rätt drastisk.

Håller också med där, kan inte FATTA att de inte väntade ETT år :huvet

Jo, men en polare förklarade för mig när jag sa att jag störde mig på det.

Räknar man från första året R1:an kom 98 till dagens 07 så blir ju det tio år. Så med andra ord var jubiléet i år:va

Men rent årsmässigt så tycker jag 98-08 vore mer logiskt.

Är det denna?

bikepics-997007-full1.jpg

Om Yamaha följer linjen dom hållit med R1:an, så blir det bara nya färger/dekaler

98-99 (98:an med sin klassiska "Polkaretta", 99 vit/röd & Blå)
00-01 (vit/röd/svart & Blå)
02-03 (Silver/grå, Röd/vit & Blå) Här kom insprutningen
04-06 (dock så är 04-05 samma, på 06 hände det en del mer än färg/dekaler)
06:an kom i jubileumsmodell Gul/svart, annars blå & Lavaröd
07- annan sving, motor, variabla insugstrattar mm mm mm

Skulle tro att dom kanske firar R1:ans 10-års jubileum på något sätt, någon begränsad upplaga/färgsättning

i mitt tycke, så skulle dom väntat tills nästa år & släppa den "nya" polkarettan som kom detta året på 07:ans R1:a

fick höra nåt om att 05-06 byttes det från 16 v till 20 v topp... nåt som stämmer eller????

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien