Yamaha R1 2006 batteri

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
hej! jag ställde av min r1 för ca 3 veckor sedan.. nu ska jag underhelgen se till att ladda batteriet på nåt sätt. jag har en buell där jag tagit ur batteriet på som står på underhålls laddning hemma.
Vad händer på r1an om jag tar ut batteriet (med tanke på tändningsspärren, powercommander osv.. är det något som msåte nollställas osv eller kalibreras om jag tar ut batteriet? eller är det bara ta ut och stätta tillbaka sen i vår och tuta o köra?:va

mvh / niklas

Det vore rätt så korkat konstruerat om man inte kan plocka ut batteriet utan att nolla alla värden i styrbox samt powercommander.

Jag tror inte det är någon som helst fara att plocka ut batteriet och installera det till våren igen.

Det händer ingenting med startspärren. Powercommandern däremot ställer sig i grundläge vill jag minnas.

Powercommandern däremot ställer sig i grundläge vill jag minnas.

Vad innebär det? Att man måste besöka firman som programmerat den igen? Eller lär den sig på nytt och fungerar normalt efter att man kört med den?

Har aldrig haft powercommander och inte ställts inför att det skulle vara något att beakta ifall man plockar ur batteriet.

Det ska inte hända någonting.
Men har du en bra laddare tex c-tech så kan du med ett lugn, ladda batteriet när det är inkopplat. Det är ingen fara för övrig elektronik, som det är när man kör med en gammal traditionel laddare.

Det ska inte hända någonting.
Men har du en bra laddare tex c-tech så kan du med ett lugn, ladda batteriet när det är inkopplat. Det är ingen fara för övrig elektronik, som det är när man kör med en gammal traditionel laddare.

ska det finnas en laddningssladd från batteriet eller måste jag skruva in mig på polerna?

:tungan

(smidigt det här med forum, då slipper jag titta i instruktionsboken) jag har den iofs inte tillgänglig och ska bara ner till garaget en snabbis så måste gå fort.. tack för alla svar

ska det finnas en laddningssladd från batteriet eller måste jag skruva in mig på polerna?

:tungan

(smidigt det här med forum, då slipper jag titta i instruktionsboken) jag har den iofs inte tillgänglig och ska bara ner till garaget en snabbis så måste gå fort.. tack för alla svar

Det ingår en sladd när man köper laddaren.
Antingen skruvar man fast den sladden så man har en enkel snabbkoppling.
Eller så ingår det även vanliga krokodilklämmor som man använder som vanligt.

Men det sitter nog ingen fardig sladd från Yamaha.

Det ingår en sladd när man köper laddaren.
Antingen skruvar man fast den sladden så man har en enkel snabbkoppling.
Eller så ingår det även vanliga krokodilklämmor som man använder som vanligt.

Men det sitter nog ingen fardig sladd från Yamaha.

okaj.. tack för informationen!:yoparty

Vad menas det med att PC:n sätt i grundläge? Tappar den mappen så man måste ladda in den igen, eller tappar den bara de finjusteringar som kanske gjorts efter att PC:n "lärt sig"? Dvs den behåller själva mappen och kommer snart att ha lärt sig igen.

Jag vet inte hur en PC funkar, och det är därför jag frågar.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025