Yamaha R1 -18

furbin

Ny medlem
Gick med
7 May 2020
Hoj
-
Hej,

Ny medlem här på detta forum och jag tänkte ställa frågan hur ni som har r1, cbr, s1000rr och liknande med försäkring.
Jag har hört att dom flesta har helförsäkring eller halv och sedan ställer av och på när dom ska köra, men kan man göra detta hur många gånger som helst på en säsong? Eller finns det en gräns?

Jag har spanat in en R1 -18 och den skulle kosta 5000:-/mån för mig helförsäkring, 3500:- halv. Jag bor centralt i Göteborg.
Men kan man ställa på den när man ska köra så funkar det ju, ex ställer på på fredagen och sen av på söndagen.

Berätta gärna hur ni gör.
Tack för svar!

Jag har If helförsäkring med av/på möjlighet.
Går automatiskt över till garageförsäkring vid avställning.

Ställer av/på via appen Mina Fordon.

...Kan du ställa av och på hur många gånger som helst för försäkringsbolaget?
'läste nå'nstans att det skulle kosta 50:- att ställa av/på. 'minns inte om det var TS eller FB som ville ha betalt.

'läste nå'nstans att det skulle kosta 50:- att ställa av/på. 'minns inte om det var TS eller FB som ville ha betalt.
Och vissa bolag ser det som en ny avtalsperiod när man ställer på, och kan därmed justera priset. Deras priser beräknas ju trots allt på ett standardanvändande, dvs körning lite då och då, så man jämnar ut priset för kördagarna genom att betala månadsvis. Självklart är ju risken densamma dom dagar man kör, och det vill ju bolagen ha betalt för, så ja, premien kommer att stiga.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman