Yamaha R1 - 09 Laptimer

An2n

Hårt och Fränt
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
2011 BMW S1000RR , 2012 Yamaha YZ450F
Hej, jag har tryckt / hållit in någon knapp på min hastighetsmätare så den har börjat räkna varvtider istället för att visa mig vad klockan är. Har sökt runt på internet och provat trycka och hålla in både "select" och "reset" men kan inte få fram klockjäv... igen. Är det någon som vet hur man gör ?
Yamaha R1 - 09

Brukar va att man trycker igång laptimern med typ select och resetknapparna och sen trycker "mellantiderna" med startknappen på styret, eller ljustutan. Minns inte.

Men kolla upp det, ska stå i manualen.

Mellantider med startknappen, iaf på -07. Har även lyckats fippla till så jag fick tempen i airducten oxå i displayen. Minns inte hur jag fick bort det men bara att trycka lite så löser det sig :-)
:)

Det finns i instruktionsboken om du orkar läsa,,,,, ett antal sidor med alla funktioner. Jag har köpt en laptimer det var mycket enklare en att lära sig knapparna.

Ska bara vara att göra som du gjort. Select o Reset samtidigt för att växla mellan klocka och laptimern,under förutsättning att laptimern inte är i gång i så fall stoppa den med select och nollställ den med en select till..Funkar de iaf inte med att trycka på både Select o Reset för att växla tbx är nåt galet.iaf om man ska tro manualen.Du kan ju kolla så att de registrerar dina tryckningar i laptimerläget .Rerset ska starta och Select ska stoppa och med nästa tryck nolla.

Tack, jag tror problemet har varit att jag haft laptimern igång !

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”