Yamaha R1 05 eller Kawasaki ZX10R 05

Racercukel skrev:
Helt klart ZX10R! Den känns mycket mindre och kompaktare än R1:an. Man sitter bättre på den också. Jag har provat alla utom Suzukin. Man sitter mer i en Kawasaki, på R1:an sitter man mer på tycker jag. :hihi

..och "alla" påstår att nu är det sukan som är liten och som man sitter "i". De övriga känns tydligen betydligt äldre..

Men jag har inte provat nån av de så jag ska väl inte säga nåt egentligen.. Men att döma av att ha skådat de live så ser sukan helt klart smidigast ut.

skoteridioten skrev:
..och "alla" påstår att nu är det sukan som är liten och som man sitter "i". De övriga känns tydligen betydligt äldre..

Men jag har inte provat nån av de så jag ska väl inte säga nåt egentligen.. Men att döma av att ha skådat de live så ser sukan helt klart smidigast ut.
Det måste ju tidningarna säga också, de lever ju på att hetsa oss att köpa nytt hela tiden. Det blir intressant att se vad de säger om K5:an nästa år med tanke på att den lär bli oförändrad och de tre övriga lär ha uppdaterade hojar. 2003 var Gixxern så bra men 2004 var den "helt föråldrad" enligt tidningarna. :rolleyes: Vilka floskler ska de komma med 2006, "1000 prestanda i 600 chassi" känns liiite sliten.

Så dramatiskt är det knappast som tur är. :)

Last edited:
alla med kawa säger "köp zx10a" alla med R1 säger "köp R1" skit i vad alla säger o köp den du gillar :)

Kört dom alla =) r1 Faller mig bäst i smaken underbart stabil o skön på vägen . Upplevde zx10:an som nervös.
Dock så blev det en gsxr för mig .Oavsettt vilken av dom här hojarna du väljer så kan jag bara säga Draaaaget är enormt =)

haxzter skrev:
Hei.

Jag funderar på at kjöpa ny hoj.
Men tvivlar på om jag ska gå för Kawa ZX10R or R1.

Någon som har erfaringar?
Enkel fråga = Enkelt svar ZX10 + att Du får en snygg hoj på köpet.

Har haft en ZX-10R, har testat R1 ganska så mycke, kan bara säga att rettan är bra mycke stabilare och inger mer förtroende, man vågar ligga på mer med den, ifs så tyckte jag att kawwan hade lite mer pulver faktiskt, men det är inget jag skulle byta mot helheten som rettan har, trots att jag haft en ZX-10R så rekommenderar jag rettan! dessutom är den grymt snygg.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT