Yamaha R1 -04 för 60-65.000kr?

polarn sålde sin för 60lök 2000mil helsystem yoshi p-commander 2004

Varför inte importera från tex Tyskland som är en megamarknad vad gäller tvåhjulingar där priserna ligger helt klart rimligt till.

Nedre södra halvan av Sverige har ändå så nära till Tyskland att det är klart lönt att dra o kolla på några objekt.

Kul att följa alla dessa trådar där man på något underligt sätt försöker övertala sig själv (och andra) att priserna (och då nästan alltid på en äldre
r1:a) som de har kollat in på blocket ligger för högt i pris.
Man har setat där framför datorn o suktat efter den där rettan ifrån -98 som ska kosta 20.000, -bara stått i ett garage, med 50mil på mätaren och bara tjejkörd, men den dyker aldrig upp!? istället har folk mage att ta 60.tusen för en bankörd,nedlagd,repad o skitig 98.retta!?
Vad jag kan märka så blir inte dessa gamla hojar billigare bara för att man "vill" att de ska bli det.
Har man inte pengarna som säljaren begär, så får man snällt vara utan! eller se sig om efter en annan modell eller kanske se om man kan hitta billigare utomlands.
En del hojar som jag har köpt har det faktiskt gått att pruta en del tusenlappar på, så mitt råd är att ringa säljaren,åk o titta på hojen o se om det går att snacka ner priset något, går det, så går det! annars så ser verkligheten ut så här! och priserna är vad de är, ska man köpa så är de alltid fel, ska man sälja är de alltid rätt!

Välkommen till verkligheten!! :sissy

Men den disskusionen har vi ju redan kört några varv....berätta istället vad du fick ge för din, för det är ju det TS undrar :va För du har väl nyligen köpt en -04:tummenupp

Köpte min 04 tidigt i höstas fick betala 55 tusen några småfel som kedjan var dålig å en packbox läckte i framgaffeln å givetvis bakdäcket var slut annars mycke bra skick :näsblod så 60-65 borde inte vara några problem för en felfri hoj.
Allt över 70 tycker jag e rubbat lycka till du kommer älska hojen tycker 04-07 e klart snyggast modellen på R1 :yoparty

Kul att följa alla dessa trådar där man på något underligt sätt försöker övertala sig själv (och andra) att priserna (och då nästan alltid på en äldre

Att många hojar ligger för högt i pris bevisas just genom att hojarna faktiskt finns kvar på blocket.

Skulle de vara attraktivt prissatta så skulle de inte finnas kvar ?

Hittar man inget nu så är det bara att vänta till våren, som många skriver så ökar utbudet och det blir lättare att förhandla om priset.

Last edited:
Man har setat där framför datorn o suktat efter den där rettan ifrån -98 som ska kosta 20.000, -bara stått i ett garage, med 50mil på mätaren och bara tjejkörd, men den dyker aldrig upp!? istället har folk mage att ta 60.tusen för en bankörd,nedlagd,repad o skitig 98.retta!

Vad jag kan märka så blir inte dessa gamla hojar billigare bara för att man "vill" att de ska bli det.

Välkommen till verkligheten!! :sissy

Så du tycker han ligger helt rätt i pris på den där -98:an?

http://www.blocket.se/vi/20051953.htm?ca=4_s

http://www.blocket.se/vi/19059466.htm?ca=4_s

http://www.blocket.se/vi/19460792.htm?ca=4_s

Last edited:
Finns en rolig länk på Bike http://www.bike.se/begagnatpriser/ Där man kan skriva in vad man söker. Inte helt rättvist, men man får en liten översikt hur priserna ligger beroende på skick och utrustning. Knappade in R1:a -04 och fick ett pris på 66k,
Fast oftast slumpen som avgör om man gör ett "klipp eller inte. Rätt tid, Rätt plats

Allt handlar ju om att du måste hitta rätt säljare.
När rätt säljare finns är det bara att förhandla! Köpte en ZX10R -04:A i oktober -08:A
Killen begärde 75000kr men efter lång förhandling var vi nere i 60000kr
Dock med dåliga däck!
Killen fick 61000kr men då fick han köra den från Växjö till Stockholm på släpvagn också!
Se till att ha kontanter sen är det bara att förhandla och leta flera säljare och väga för och nackdelar mot varandra!
Var aldrig desperat på att köpa! Det finns många hojar på marknaden!

Allt handlar ju om att du måste hitta rätt säljare.
När rätt säljare finns är det bara att förhandla! Köpte en ZX10R -04:A i oktober -08:A
Killen begärde 75000kr men efter lång förhandling var vi nere i 60000kr
Dock med dåliga däck!
Killen fick 61000kr men då fick han köra den från Växjö till Stockholm på släpvagn också!
Se till att ha kontanter sen är det bara att förhandla och leta flera säljare och väga för och nackdelar mot varandra!
Var aldrig desperat på att köpa! Det finns många hojar på marknaden!
75 -> 61.000kr. Det var inte dåligt! Sånt ger hopp. :tummenupp

Kommer en Yamaha R1 -05a färdig för bankörning till salu så snart jag skruvat ihop den igen. Hade väl tänkte mig ca 55 tusen för själva hojen, sen finns det grejer för typ 20 tusen med.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph