Yamaha R1 -04 för 60-65.000kr?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag har följt priserna på dessa hojar ett tag nu och det verkar som om det inte händer någonting. Många ligger fortfarande runt 75 eller till och med på 80.000kr. Jag förmodar att det finns folk här som både har köpt och sålt dessa hojar. Vad brukar de gå för? Kan man få en som inte har gått alltför långt (<2000 mil) för 65.000kr eller är det bara att glömma?

Du har ju som sagt följt priserna ett tag nu och det verkar väl inte bättre än att det bara är att glömma?

Ha is i magen killen, Vänta tills våren då kommer många hojar ut det lovar jag,
Det e inte så lätt att sälja i dagens läge. Köparens marknad helt o hållet.
:)

E helt säkert på att när våren kommer så går priserna upp ännu mera de har dom ju gjort alla andra år.

Man får väl bjuda vad man tycker det är värt...inte värre än att man blir lynchad. Varit ute efter en ZX10...man får väl betala det man har råd med eller skita i det...Eller? :D
Utbudet ökar drastiskt så folk får inte mer då som alla tror.

Jo det va det ja menade:glömdet

E helt säkert på att när våren kommer så går priserna upp ännu mera de har dom ju gjort alla andra år.
Jag tycker inte att det brukar vara någon större skillnad ärligt talat. På våren finns det mängder med hojar att välja mellan och då går det inte att ta några överpriser direkt om man vill få sålt. Dessutom vill många få iväg sina hojar så att de kan köpa nytt. Då är de nog benägna att gå ner lite extra bara de blir av med hojen.

Precis. Jag tror till och med att det kan vara enklare att göra klipp på våren.

Last edited:
Inte blir annons priserna billigare till våren.
Kanske att man kan hitta nåt enstaka fynd.
Klart att man får mer samt att det är lättare att sälja en hoj på vår kanten.:tummenupp
Men är det någon som befinner sig i "egen" finanskris så lär ju hojen säljas nu och inte till våren.:)

försökte få ner en r1 -05 från 75000 till 70000 men de va stopp.... visserligen bara ett försök men ändå... kanske va tur för nu e jag innne på zx-10 R.....men provsittningar ö körningar får avgöra valet...

Last edited:
Sen finns de ju dom som begär över 50 lök för en gammal 98-99

Jag gav 83k för min -07:a som gått 180mil och det är ganska precis ett år sen. Då var den påkostad 40k.

Begär man 65 för en -04 måste man ju rökt på. 50 är väl mer normalt.

Jo det va det ja menade:glömdet

Utbudet ökar, våren kommer och även körtimmar närmar sig och folk blir köpgalna. Just därför väntar så många på våren för att sälja, det blir mycket lättare helt enkelt.
Annars hade alla sålt på vintern om dom endå ska sälja på våren.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph