Yamaha R1 -04 Drar glykol

macke24

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2011
Hoj
2004 Yamaha R1
Hej! Köpte en yamaha R1a för en månad sedan och har fått fylla på glykol i nivåburken 3-4 gånger.
Nån som kan tänkas veta var det beror på? Syns inger läckor på motorn o inget i oljan.
Tacksam för svar.

mvh Markus

Läckage eller kass topplockspackning, stannar den alltid vid samma nivå?

I början vart den helt tom men nu så försvinner det bara lite grann.

expansionskärlet ska ju inte vara helt fullt, därav min/max markeringarna annars spottar den bara ut överflödet själv. Jag hade en Evo 8 för ett år sedan, hade samma problem med den. Men sen insåg jag att den bara gick precis under minimum sen kunde man köra hur mycket som helst utan att ens en droppa försvann den tyckte väl att "MAX" var där och spottade ut det över det direkt i princip.. skadar ju inte att ha under min i expansions kärlet kyl systemet är ändå fullt. Om den fastnar på ett ställe så är det nog inget men försvinner det exakt hela tiden så får du nog kika över efter läckage om inte topppackningen

okej. ja för kylaren har ju varit full hela tiden och den har hållit en jämn temperatur. tack för svaret.

Oljan blir grumlig om det läcker in på nått ställe, t.ex vattenpump. Det blir vit rök ur avgas om det läcker in vid toppen av nån anledning. Då kan den även trycka ur sig kylarvätskan.

seså felsök nu! :)

tyckde ett tag att den vitrökte när den var kall, men trodde just det var för att den var kall. När den blir varm så slutar det.

Att den ryker lite vitt vid kallstart kan bero på kondens, vilket är ofarligt.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka