Yamaha R1 -02 vs Suzuki GSXR 1000

Mike skrev:
Min egen erfarenhet utav Gixxern är att den är vida övermäktig för dom allra flesta att lära sig hantera på det sätt den är byggd för...jag kämpar fortfarande med att få styrsel på den!! :D :D :D :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

:fakta :fakta WORD!!! :fakta :fakta

Jag lånade polarens R1:a 02:a och vist det är en härlig hoj men det behövs en styrdämpare, den är alldeles för nervös i styrningen. Jag tycker även att effekten är för tam eller rättare sakt den kommer alldeles för tamt. det är bara en smak sak vilken hoj du vill ha, ingen här på forumet är ändå kapabel till att nyttja dessa hojar fullt ut. Ett mycket bra stalltips är att köpa GIXXERN :tummenupp

Jag kör Rett -01 och den är underbar! Den måste dock som sagt ha en styrdämpare. Min kompis hade en gixer -02 och jämförelsevis hade den till att börja med mer pulver, men samtidigt mer kåpor vilket gjorde att det känns lite som man sitter "i" den medans man sitter "på" rettan (inget ont om det, bara smaksak) dessutom gillar Jag markkontaktskänslan i rettan, det är så lite kåpor omking gaffeln att den nästan käns streetfightad..

Hursom helst båda la på yoshimura helsystem, kn, dynojet i mitt fall/powerkomander i hans (förgasare/insprut) vilket ledde till att min släpte ut ett par hästar mer än gixern, inte så att den blev märkvärdigt starkare utan mer edentisk. (men dek kändes bra att ha pappret.. :D ). De har tagit ur fler hästar från fablik ur gixen därför svarar den kanske inte riktigt lika bra på enkeltrimm, men du behöver å andra sidan inte köpa en massa system de första du gör (Rettans ser ut och låter som skit original).

Gixen är härlig och Jag älskar dess bromsar (rettans behöver en omgång stålomspunnet i alla fall för att falla mig på läppen).

Som sagt köp den du känner för och gillar designen på mest! :tummenupp Lycka till!

Last edited:
Ähh alla är så jävla kubikkåta nu för tiden. Köp dig en 750 alt en 600 och kör sedan skiten ur dom tyngre hojarna så fort det börjar svänga.

Knäskrap framför slangen :crash

Just ja en Gixxer ska du ha. ;)

Teo skrev:
Hursom helst båda la på yoshimura helsystem, kn, dynojet i mitt fall/powerkomander i hans (förgasare/insprut) vilket ledde till att min släpte ut ett par hästar mer än gixern, inte så att den blev märkvärdigt starkare utan mer edentisk.........

Sorry Teo! Jag kan aldrig tänka mig att om ni hade en R1 och en Gsxr 1000 och att ni satte på samma trimm (förhoppningsvis ämmat till respektive hoj)
så skulle ni få ut nästan lika mycket effekt! T.ex R1 150 till 170 hk och Gsxr 160 till 170 hk?????
NoWay Jose' Något måste ha gått riktigt fel nånstans!

Mvh/Norris

Last edited:
Jag hade nog väntat till -04´orna kommer!
Jag tror att både Yllekoffta och Sugkuki gjort sitt på tronen för ett tag.

/ Mr.J

Jag skulle (i fantasin) ha köpt en GSX R1000 K3, dvs årets modell. Minst lika lätt och smidig som en R1, och med mera pulver. Fast på riktigt hade jag köpt en ZX6R-03. Den bästa hoj jag kört.

Mattias skrev:
Jag skulle (i fantasin) ha köpt en GSX R1000 K3, dvs årets modell. Minst lika lätt och smidig som en R1, och med mera pulver. Fast på riktigt hade jag köpt en ZX6R-03. Den bästa hoj jag kört.

Är du smygsponsrad på nått sätt?

Back