Yamaha R1 00 26 000kr

zaya

Speed of life
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yzf R6
Jag är i Canada Just nu, Besöker mina kusiner. Jag ville kolla priser på Mc i canada. Då ringde min kusin till en kompis, hans kompis erbjöd mig en R1 för 26000 kr?

Min fråga: är det bara att shipa hojen över till sverige och sedan regga den?
Är det så lätt?

/zaya

Aghili Racing skrev:
2676335 tillkommer väl tull och moms väl? jag tror det iaf.

Stämmer ypperligt bra, tull tull och sen moms. Blir nog inga sparade kronor på ett sånt köp. Iallafall inte värt jobbet att regga in den och betala för frakt m.m. hem till svedala.

Enda sättet att ta in frn USA utan moms är om du varit utlandsskriven i 1 år för t.ex. studier eller arbete i USA för då får du ta hem hela bohaget inkl ett fordon utan att momsa.

/Nitrous

om man skiter i att regga den i sverige då. kommer man undan alla dessa utgifter då? säg att man bara använder den för att köra bana med tex

bmwjohan skrev:
2677952 om man skiter i att regga den i sverige då. kommer man undan alla dessa utgifter då? säg att man bara använder den för att köra bana med tex

Nix.
All import från länder utanför EU är tull och moms skyldiga. (tror det finns nåt minsta värde på en femhunka och om du varit utlandsskrivet i 1 år (?) så finns det nog fler undantag än bara på fordon (helt bohag tänker jag på, stiger nog gärna över 500.- då).

Om du bara tänkt köra bana så kan du ju ta in hojen i delar som skrot. :rolleyes: Då är det inte så mycket avgifter på det längre. :tungan

man kan alltid skriva ner värdet på hojen...

vi gjorde så när vi släppade hem en container från kina full med fiddys och mini moto....

det går inte att ta in grejor som skrot,har försökt både på firma och som privatperson.
det gick förr då vi inte var med i eu men har man tur och skickar skiten i conteiner tillsammans med andra grejor så kommer man kanske undan tull men då kan du inte regga den då bilprovningen vill ha intyg på det/

sx-pojken skrev:
2677999 man kan alltid skriva ner värdet på hojen...

vi gjorde så när vi släppade hem en container från kina full med fiddys och mini moto....

Och här gnäller ni om sken försäkringar.....kolla in grabben ...han e skatte smitare......:D

se till att dina kusiner skickar hojjen som "gift"

jag har också kusiner i Canada, Vancover för att vara exakt. de brukar skicka lite stuff som "gift"

wdac skrev:
2678049 se till att dina kusiner skickar hojjen som "gift"

jag har också kusiner i Canada, Vancover för att vara exakt. de brukar skicka lite stuff som "gift"

Dream on....gift...en hoj som värderas runt 50 papp i sverige...ni e för gulliga.....:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back