Yamaha Power Insurance??

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Nån som har koll på denna försäkringen via Länsförsäkringar?
Skulle se va de skulle ta för R6:an, men jag fick svaret att av princip så kan de inte teckna mer än trafik.... Jaha?? :confused:
Sen säger hon att De tecknade bara för tyngre hojar. Men va fasen sa jag, hur kan det då kallas för Yamaha försäkring om man inte kan teckna sig för en Yamaha? :va

Sen att trafiken kostade nästan lika mycket som Halvförsäkring hos Trygg/Hansa... Skumt värre...

Kändes precis som dom inte ville ta i hojen med tång ens... Inte ens om jag hade köpt en superduperTång till dom....

Power insurance gäller INGEN av plast misilerna tyvärr :(

Jag har billig försäkring på Länsförsäkring Yammaha Power Insureance till min R1:a.

Jaha... där ser man.
Lite surt att kalla det för Yamaha försäkring... Lite där jag hänger upp mig på :(

Är väl inget annat att göra än att höra med andra bolag....
Hehe kommer känna mig som en telefonmarodör.. Typ en sån med raspig äcklig röst.

EmKao skrev:
Jaha... där ser man.
Lite surt att kalla det för Yamaha försäkring... Lite där jag hänger upp mig på :(

Är väl inget annat att göra än att höra med andra bolag....
Hehe kommer känna mig som en telefonmarodör.. Typ en sån med raspig äcklig röst.
LF plockade bort R-hojarna ur YPI- försäkringen i år, tidigare var de med men inte gratis då heller

Asken skrev:
Jag har billig försäkring på Länsförsäkring Yammaha Power Insureance till min R1:a.

Jajjemen, men försök förnya den när den löper ut! :tungan

Illa, men de har nu tagit bort dessa modeller ur den försäkringen...

Japp... ska inte gråta mer över den förslusten.

Plockade Folksam istället, fick väldigt bra villkor faktiskt :)

Om det ny är Yamaha som står bakom föräkringen så tycker iaf jag att det är lite klent av dem att inte erbjuda den till alla hojar.
Nästan så att man hoppas att folk slutar helförsäkra sina supersporthojar.

sandstream skrev:
Om det ny är Yamaha som står bakom föräkringen så tycker iaf jag att det är lite klent av dem att inte erbjuda den till alla hojar.
Nästan så att man hoppas att folk slutar helförsäkra sina supersporthojar.

Har haft en konversation med kontaktpersonen på Yamaha och respektive på LF. Fick intrycket att det handlar mer om reklamsamarbete än försäkringssamarbete.

YPI

Går ej att teckna mera på R1 och R6 hojar. Dom som har en gällande YPI nu kommer inte kunnafå nyteckning på den när den går ut.

Fram till förra året gällde den även för R1 och R6

/Liwa1

Det är lite konstigt...
Jag hade den försäkringen på min 02a och antog att jag hade den kvar men att det inte skulle gå att nyteckna.
Sen krashade jag 02an och köpte en ny hoj i Juli, ringde LF för att kolla pris osv.
Får svaret att det blir samma försäkring som den gamla hojen.
Hurra tänkte jag men frågade ändå om det inte var så som jag hört att YZF-modellerna undantagits.
Hon kollade och sa att så var det ju, priset ökade då med en tusenlapp på årsförsäkringen.
Surt men inte såå farligt tänkte jag.
Sen när försäkringsbrevet dimper ner i brevlådan så står det
"Yamaha Power Insurance" !
Dessutom samma premie som för 02an, Tack LF :banana

Lycka till om det funkar. Så var det för oss med. Fick hem det YPI brevet med men sedan gällde det inte och vips hade fått två försäkringar på hojen :va

Vi bråka rejält och tyckte att YPI skulle gälla då vi fått det på svar på mail och telefon samt fått försäkringspapper på YPI. Men icke sa nicke då.

enhjuling skrev:
Det är lite konstigt...
Jag hade den försäkringen på min 02a och antog att jag hade den kvar men att det inte skulle gå att nyteckna.
Sen krashade jag 02an och köpte en ny hoj i Juli, ringde LF för att kolla pris osv.
Får svaret att det blir samma försäkring som den gamla hojen.
Hurra tänkte jag men frågade ändå om det inte var så som jag hört att YZF-modellerna undantagits.
Hon kollade och sa att så var det ju, priset ökade då med en tusenlapp på årsförsäkringen.
Surt men inte såå farligt tänkte jag.
Sen när försäkringsbrevet dimper ner i brevlådan så står det
"Yamaha Power Insurance" !
Dessutom samma premie som för 02an, Tack LF :banana

Undra om de inte skulle heta NYPI... Not Yamaha POWER Insurance :hihi

Liwa1 skrev:
Lycka till om det funkar. Så var det för oss med. Fick hem det YPI brevet med men sedan gällde det inte och vips hade fått två försäkringar på hojen :va

Vi bråka rejält och tyckte att YPI skulle gälla då vi fått det på svar på mail och telefon samt fått försäkringspapper på YPI. Men icke sa nicke då.

Vaddå?
fick ni ett avtal först och sen ett till?
sa de upp det första avtalet?
avtalet måste ju vara bindande så...

sweborn skrev:
Har haft en konversation med kontaktpersonen på Yamaha och respektive på LF. Fick intrycket att det handlar mer om reklamsamarbete än försäkringssamarbete.
Tyvärr så verkar det ju så.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...