[- sNaIjK -]
Sporthojsnörd
fortsomfan skrev:de föräkrar nog inte 25 kw:are iaf!:S
Trodde YZF hade mer än 25 kw

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fortsomfan skrev:de föräkrar nog inte 25 kw:are iaf!:S
mm till mig sa dom YZF = 5 år KK, för övriga modeller behövs nog inget krav på 5 år.Jonas W skrev:Gäller detta yzf då?! La själv upp en prel. försäkring på en FZ6 naked o jag har inte haft kk i 5år ?!?![]()
FUBAR skrev:mm till mig sa dom YZF = 5 år KK, för övriga modeller behövs nog inget krav på 5 år.
Det sa jag tidigare i tråden, och som sagt: det dom säger till mig behöver ju inte alls stämma eftersom dom verkar inte ha 100-koll själva.Suomalainen skrev:När sa dom det? I våras stog det i BIKE när de gjorde ett försäkringsreportage att YZF- modellerna inte längre ingår i yamaha försäkringen.
Ja där ser man.Interceptor skrev:Jag har min R1'a -05 försäkrad i länsförsäkringar med Yamaha Power Insurance.
FUBAR skrev:Ja där ser man.
Någon som vet vad denna del avser för utrustning?hajtand skrev:En försäkring för dig som kör Yamaha
För dig som kör Yamaha har vi tillsammans med Yamaha Motor AB tagit fram en speciellt anpassad försäkring - Yamaha Power Insurance.
När du och din passagerare är ute och åker måste ni använda skyddsutrustning avsedd för motorcykelbruk.
Vagnskadeförsäkringen gäller bara under förutsättning att motorcykeln körs av dig eller annan person som är folkbokförd på samma adress som du.
När det gäller förvaring av motorcykeln på hemortsadressen, måste den nattetid stå i ett låst utrymme, exempelvis i ett garage, ett förråd eller en källare.
För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år för att Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas.
Denna försäkring innebär också att du har möjlighet att köra när som helst under året. Du slipper i och med det besvär med att ställa av och på motorcykeln inför höst och vår. Din bonus stiger snabbare eftersom försäkringen är i kraft hela tiden.
De enda tillåtna skälen för uppsägning av försäkringen innan avtalets slut är om motorcykeln säljs eller skrotas. Försäkringen kan bara tecknas som hel- eller halvförsäkring.
Priset på försäkringen är beräknat efter säsong, det vill säga att större delen av årspriset är beräknat under sommarhalvåret och en mindre del för vinterhalvåret. Fördelen med Yamaha Power Insurance är att den är billigare än våra andra specialförsäkringar för motorcykel.
Det är inte så lätt att specificera för då gäller försäkringen bara om du har typ ett skinnställ av ett visst märke. Alternativt blir den en ohyggligt lång lista på vad som är godkänt och som blir omöjlig att hålla uppdaterad. Du ska ha utrustning gjord för motorcykelkörning. That's it.LocDog skrev:Vilken utr. är generellt ett måste (specificerat) för att få ut något på försäkringen vid olycka?
Jo precis så tolkar jag oxå dessa rader (med lite fantasi).Jåke skrev:Det är inte så lätt att specificera för då gäller försäkringen bara om du har typ ett skinnställ av ett visst märke. Alternativt blir den en ohyggligt lång lista på vad som är godkänt och som blir omöjlig att hålla uppdaterad. Du ska ha utrustning gjord för motorcykelkörning. That's it.
Det innefattar allvädersställ från hojbutiken liksom skinnställ och tyvärr förmodligen även customjeans i skinn helt utan skydd. Däremot funkar det inte med tumvantar, vanliga jeans och en skinnjacka från Jack & Jones...
Saker köpta hos en försäljare av mc-tillbehör kort sagt. Sen är det upp till dig hur mycket skydd du stoppar i och skulle det vara minsta tveksamhet om klädseln kommer de garanterat att utnyttja det för att vägra utbetalning. Men det försöker de ju ofta ändå...![]()
Tror inte just det kvalificerar som "åka" eller "köra" iofsLocDog skrev:Jo precis så tolkar jag oxå dessa rader (med lite fantasi).
Måste man vara iförd fullmundering om man råkar ut för en "vält" olycka på uppfarten? Kan bli rätt svettigt att ta ut hojen för att tvätta den i så fall![]()
Nja kanske inte, men ändå he heJåke skrev:Tror inte just det kvalificerar som "åka" eller "köra" iofs![]()
Tack och lov har vi inga lagar (ännu) som reglerar vad och vilken typ av utrusting/skydd vi ska ha på oss. Tror det spelar in i FB's formulering åxå...
hajtand skrev:För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år för att Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas.
MoYa skrev:
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra