Yamaha Nytro Turbo

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Hej alla insnöade hojdårar! Tänkte kolla om det är ok att lägga upp en byggtråd på en turbosnöskoter här?? eller blir man banlyst direkt bland alla hojar? :D Har nämligen ett kul projekt pågång nu när vårat avlånga land ändå ligger täckt med snö och hoj säsongen ligger långt borta och man får hitta alternativa medel för att stilla sitt turbo begär!

Objektet är en Yamaha Nytro -09 mtx (långmodell) som ska få ett mc-xpress turbo kit på 270hk.


http://www.youtube.com/watch?v=e1377wNCIhg&feature=BF&list=ULUkdXowCnox8&index=12
 
Last edited:
Lägg upp FFS :yoparty skoter å turbo är ju 2 skitkul prylar för sig, tillsammans lär de inte bli tråkigare. Dessutom en lång vinter, vi behöver fler byggtrådar :tungan

Lycka till me bygget!
 
Det är en 4-takts radtrea på ca 1000 kubik och originaleffekten är kring 130 hästar. Jag har provat en 240 hästars 09 XTX (något kortare än MTXen) och den var riktigt häftig att dra på med!
 
grymt skönt ljud i dom! är inte så jävla klumpiga som alla säger
 
Är det något fel på mig när jag inte vill ha turbo på min :va

Föresten vad kostar ett kit :gnissla

Hmm...

Mitt råd är bygg NU!


visabild.php
 
:yoparty :yoparty :yoparty

Bygg NU!!!

Så jag kan komma och provköra och se att allt blev bra :tungan
 
Nytro

Hej Allihop. Får tyvär inte publicera tråden här så jag får hitta något skoterforum istället. :näsblod mvh Micke
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top