Yamaha Mt03

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Kollade på en sån idag. Ser ju rätt tuff ut!
69.000 för en ny hoj är ju inte så farligt.

Har aldrig hört om denna modell innan. Den verkar ny för i år. Nån som provat och vill ge en recension? :nicka

Ingen racer direkt, men den har ändå det jag gillar, dvs avskalad, 4-taktare och insprutningsmotor. Relativt billig och försäkra. :martialar

Köpte en i Maj och kan säga följande saker.:
+ Bekväm och smidig. En perfekt 'stadshoj'.
+ Ruskigt bra premie.
+ Skottsäker motor.
- På TOK för klen. (Detta borde ge minst 5 minustecken.)
- Snikiga komponenter.

Kan ju tillägga att den nu inte är i min ägo längre. Hann med 405 mil innan jag tröttnade och då bet jag verkligen ihop för att behålla den. Som nybörjarcykel är den ju dock kalasbra. Skulle den haft runt 75 hästar så hade jag utan tvekan behållt den och varmt rekommenderat den men nu.. Nej.

-'Köp ingen. Jag har haft en själv.' :näsblod

Hej!
Har en och är väldigt nöjd men får hålla med om att lite mer hästar hade inte skadat (10 hk till hade räckt...samt lite mindre vikt). Mycket rolig på småvägar vilket jag kör till 90% lite värre vid långa transporter. Sadeln är hård och ganska bred samt gjord av ett material som verkar vilja samla "skit". Jag stormtrivs med sittställningen samt att det är enkelt att hålla lagliga hastighter (antalet hk :) ). Om man skulle sätta en stämpel på den så vore "Snäll Motard" kanske rätt, billig att äga och köra men kul om man tycker att hastigheter under 130 är OK (Den gör 160 efter ett tag).

Jag har oxå en och kan instämma med föregående talare, lite effekt till hade inte saknats, beställde powecommander i maj, men tydligen har de problem med något och den finns inte att få tag i ännu, förhoppningsvis har jag den på till nästa säsong iaf :-)
Men annars är jag mkt nöjd!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back