Yamaha MT-10

På SP-modellen finns inte heller någon wheelie control!

De förprogrammerade inställningarna ser ut så här:
Körlägen PWR TCS Dämp
A - Race 1 1 A-1
B - Standard 2 2 A-1
C - Långfärd 2 1 A-2
D - Regn/halka 3 3 A-2
Det går fint att gå in och göra egna ändringar i körlägen.

Okay , har du kört bana eller pressat hojen mkt och använt egna settings och isåfall vilka ? Tänker på de manuella fjädrigsinställningarna .. fick spänna bakfjädringen lite pga understyrning vid std inställningen . Min vikt är runt 88kg utan gear.

Skulle säga att det finns wheelie control i Tcs 2 läget ..inte nån jag märkt i tcs1
 
Last edited:
Visst, förspänningen får man ändra beroende på egen och eventuell passagerares vikt.

TCS arbetar för att väggreppet skall var så bra som möjligt, läge 1 tillåter lite "sämre" väggrepp (mellan fram resp bakhjul) och reagerar inte lika snabbt som läge 2. Läge 3 tillåter knappt något "sämre" väggrepp alls och reagerar oerhört snabbt, säkert bra för hala vägar.
Så visst går det att köra på bakhjulet i läge 2 men inte lika länge som i läge 1 ..

Vill du köra långa sträckor på bakhjulet eller bränna bakdäck måste du koppla ur TCS.

Har testat med olika inställningar för stötdämparna men kör mest på allmänna vägar och då funkar standardinställningarna fint tycker jag.
A-1 är bra både för inspirerad och normal körning. A-2 är fint på transportsträckor typ motorväg med farthållare.
 
Hej!

Någon som är intresserad av ett byte till en Z1000 + en peng mellan?
Försäkring på mig (32år) 3 300kr / år.
Det är en välskött motorcykel som gått ca 900mil.
Stämplad servicebok.
Extranyckel.
Tail tidy.
SC Slip-on (DB killer finns)
Styränd-speglar.
PUIG ruta följer med men sitter ej monterad.

Har du frågor är du självklart välkommen att höra av dig via PM!

// Erik


mqGS8CS.png
 

Jo , funkar bra att leka med tc1 :yoparty

Fungerarar på -09an också men slutade med det efter man kört för långt och tappat för mycket fart på framdäcket så den agerar och dunsar ner i backen helt utan förvarning.. var inte skönt om än det gick bra :hihi
 
Då borde denna anses som ett kap? :)

https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_mt_10___finans_och_hemleverans/87330708

120 mil för 92.900:-
Den har dock också varit med om en avåkning enligt säljaren (fick svar via mail).

Fan vad många omkullkörda MT-10 det finns... Kanske säger något om hojen.

Den du länkade är ju standard modellen utan Öhlins och färgskärm.

Priset känns rimligt för den miltalen iallafall om det är vikigt för dig.

Som nån annan har nämnt beror det på hur den varit omkull.
 
Hej! Dags för mig att skaffa en Mt10 som jag alltid velat ha.
Idag har jag en Speed triple 2015-16. Någon som vill byta?
Såg att Mcvaruhuset i Stockholm har en SP inne som har varit omkull. Men de säger att de bytt allt.
Jag var och klämde på den. Blev lite osäker på om styret var rakt. Så jag vågar inte köpa den.
119.000 för en SP är väldigt bra annars!
 
Hej! Dags för mig att skaffa en Mt10 som jag alltid velat ha.
Idag har jag en Speed triple 2015-16. Någon som vill byta?
Såg att Mcvaruhuset i Stockholm har en SP inne som har varit omkull. Men de säger att de bytt allt.
Jag var och klämde på den. Blev lite osäker på om styret var rakt. Så jag vågar inte köpa den.
119.000 för en SP är väldigt bra annars!

Var också sugen på denna men precis som du blev jag osäker då den inte bara hade vält utan det var en omkullkörning.
Båda fälgarna är bytta. Fotpinne, backspegel, handgrepp, ljuddämpare och en
del plastdetaljer.
 
Tackar!

Vad rekommenderar ni för försäkring?
Tyckte Svedea blivit lite dyrare.
Bilsport MC var något liknande.

7900kr med 4000kr i självrisk. Finns det något bättre?
 
Tackar!

Vad rekommenderar ni för försäkring?
Tyckte Svedea blivit lite dyrare.
Bilsport MC var något liknande.

7900kr med 4000kr i självrisk. Finns det något bättre?

Har varit tvungen utnyttja SVEDEA efter en vurpa.
Med det bemötande jag fick undrar jag om det finns något bättre ?

(Har också varit tvungen utnyttja Folksam efter vält med hojen stillastående i Oktober.
Folksam lade över ärendet på Bike Göteborg, idag Elit MC som när jag undrade över varför det tog sådan tid. Blev svaret att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki och därför hade svårigheter få fram reservdelar. På min fråga till Folksam hur man kunde lägga ett arbete på en icke auktoriserad firma blev svaret: Vi trodde det.
Fick till slut ut hojen från Bike Göteborg nästa år i Maj. 7 månader under lågsäsong.....)
 
Har varit tvungen utnyttja SVEDEA efter en vurpa.
Med det bemötande jag fick undrar jag om det finns något bättre ?

(Har också varit tvungen utnyttja Folksam efter vält med hojen stillastående i Oktober.
Folksam lade över ärendet på Bike Göteborg, idag Elit MC som när jag undrade över varför det tog sådan tid. Blev svaret att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki och därför hade svårigheter få fram reservdelar. På min fråga till Folksam hur man kunde lägga ett arbete på en icke auktoriserad firma blev svaret: Vi trodde det.
Fick till slut ut hojen från Bike Göteborg nästa år i Maj. 7 månader under lågsäsong.....)

Det blev Svedea! :tummenupp Hojen står i garaget och gottar sig nu!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top