Yamaha MT-0S

suckerpunch

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Undrar bara lite kort om någon vet vad som hände med Yamaha's helt fantastiska koncept-cykel MT-0S som presenterades förra vintern? Lades den ner eller blev det någon produktion? Om svaret är det senare kommer jag helt klart sälja familjen och köpa en sådan, för ge mig smisk och kalla mig Karin, vilket otroligt vackert paket!

Damn.. Jag är kär.

yamahamt0s-7144-019-f.jpg

yamaha-mt-0S.jpg

yamaha-mt-0S-ar.jpg

Det där var väll "bara" en ombygd MT-01a och aldrig tänkt som en productions hoj. Fast vem vet...

Yamaha%20MT-0S.jpg

Jag läste om den i ett gammalt (nr 12 2005) nummer av MCNytt och enligt dom var det inte alls uteslutet med produktion av den om intresset var tillräckligt stort. Kan hända de var väl optimistiska kanske ...

Jag har för mig att några olika designstudios eller designteam fick varsin MT-01 att bygga om efter eget behag där MT-0S utsågs till "vinnare". Men jag är långt ifrån säker.

Med lite tur kanske det är en fingervisning om hur en MT-02 kan se ut? Å andra sidan hoppas jag att de inte gör med den som Suzuki gjorde med B-King...

Man kan ivf gå in på Yamahas site, klicka på Design Café och sedan ge sina åsikter om designen på MT-0S. Ni som gillar den, gå in där och höj den till skyarna! :D

DR-Zätare skrev:
2278739
Med lite tur kanske det är en fingervisning om hur en MT-02 kan se ut? Å andra sidan hoppas jag att de inte gör med den som Suzuki gjorde med B-King...

B-King a la 600 var årest största besviklese :mattias

HUR kan det bli SÅ FEL??? :va

Yamaha har fattat betydligt bättra hur man går från koncept till produktions hoj uan att förstöra konceptet.
Suzuki fattar noll på den biten :smasha

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...