Yamaha MT-01

Minst sagt.

Och den kommer säkert gå åt som smör i solsken i USA. Däremot lär den nog inte bli speciellt vanlig här där det ska vara antingen sport eller custom.

Nyteknik skrev:
Minst sagt.

Och den kommer säkert gå åt som smör i solsken i USA. Däremot lär den nog inte bli speciellt vanlig här där det ska vara antingen sport eller custom.

Men Vmax (om man nu kan jmnföra lite med den) var väl inte helt ovanlig.

Nyteknik skrev:
Minst sagt.

beg to differ. Tror faktiskt att dess utseende kommer locka OM dess försäkring är av hälsosam variant.

gillar inte såna hojar :3freak
det är inte offroad... det är inte sporthoj... det är inte custom...
aldrig sett syftet med dom hojarna, för inte är dom så himla snygga heller direkt, med undantag för vissa, och den är nog en av dom, varken ful eller snygg, däremot inget jag skulle vara i närheten av att äga

Nja, lite Buellsk på nåt sätt. En Buell korsad med en Bulldog. Svårt att se målgruppen. Den kommer inte sälja bra i USA. Inte alls faktiskt under 2005.

Och i bilvärlden kallas dom för SUV.... :banana

Werzion skrev:
aldrig sett syftet med dom hojarna, för inte är dom så himla snygga heller direkt, med undantag för vissa, och den är nog en av dom, varken ful eller snygg, däremot inget jag skulle vara i närheten av att äga

Jäkligt fräck som koncepthoj! De bilderna man har set utav produktions varianten har därimot en så jäkla ful fram lampa så att det kan vara skäl att avstå, får se hur det ser ut irl :rolleyes: Annars så gillar jag grejen jäkligt mycket! Blir den någonting åt det hållet som min gammla Monster var så kan det nog allt bli en hoj att äga :banana (Fast antagligen så blir den för tung)

ElDiablo skrev:
Och i bilvärlden kallas dom för SUV.... :banana

haha, mjoo, det är nog det närmsta begreppet för den där stilen :D

Apan Apansson: "jag har köpt ny hoj"

Katten Kattson: "jaha, coolt, fixat en härligt offroadare att dra runt med?"
Apan: "nee, det är ingen offroad"

Katten: "åhh, härligt, en sporthoj att äga allt och alla med på asfalt!"
Apan: "nee, det är ingen sporthoj"

Katten: "ahhh, en härlig custom-hoj att softa runt med, nice"
Apan "....ehmm...nee.... det är ingen customhoj..."

Katten: "men vad f*n är det då? en kamel?"
Apan: "en... hoj... två hjul, styre, sadel och packväskor du vet..."

Katten: :fatta!

visst, skulle väl kunna kallas touring, men det är det ju inte riktigt heller (inte i mina ögon)... touring är pan-european eller goldwing (punkt slut :tungan) eller liknande

Werzion skrev:

Vilken trist inställning att en motorcykel måste gå att defininera som en typ för att bli accepterad.

Jag tycker det är skitfräckt att Yamaha faktiskt serieproducerar något som är annorlunda jämfört med alla fullständigt förutsägbara modeller som presenteras som nyheter.

Se hur lik den faktiskt är det konceptbygge som visades för några år sedan.

Bifogat

• mt10.jpg
    mt10.jpg
    59.9 KB · Visningar: 544
Pratade med Yamaha center om den och dom hade varit nere på någon slags visning utav hojen på Rhodos :skrämd . Hade fått uppgifter om att Yamaha tänkte släppa den i olika varianter? Med olika trimmningsgrad mm :va Vet inte hur riktiga dom uppg är men det var iaf vad dom sa.

Nyteknik skrev:
Vad tycker ni om Yamahas nya MT-01?

Betraktad som en gathoj tycker jag den är helt ok! :tummenupp Schysst twinmuller, rätt ok utseende och säkert rätt bra chassi (ex. jämfört med V-Max). Skulle kunna tänka mig en MT för gatbruk, gärna med lite tillbehörsprylar från Yamaha...(såg att det finns 3 olika kit bl a med system från Akrapovic)

Var nog fan bland det fulaste jag sett,och sen fanns det dom som hackade på gsxr1000-05 nya dämpare.Inte var ljuddämparna på den här snyggare direkt..

Hojen passar nog mest till amerikanarna,stort,vräkigt och fult...

Var tvungen att slänga upp en bild også. Inte helt fel... :)

Bifogat

• bea5.jpg
    bea5.jpg
    61.2 KB · Visningar: 248
Den blir nog succé tror jag - både bland de med små p****ar och de som bara vill ha nåt roligt att åka på!

Beror lite på prissättning och med vad konkurrenter möter upp med

Jag tycker den är riktigt fräck! :tummenupp
Är det bakstötdämparen som sitter på sidan? Känns som man skulle riskera att bli klämd om man har för kraftiga lår. :D

UltraMarine skrev:
Den blir nog succé tror jag - både bland de med små p****ar och de som bara vill ha nåt roligt att åka på!

Beror lite på prissättning och med vad konkurrenter möter upp med

Hmm verkar nog bli en konkurent till ktms nya super duke.
Tar mycket hellre ktm...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...