Yamaha MT 01

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tjena Grabbar!

Sitter uppe i Norge och drömmer våta hojdrömmar i regnet. Haft 3 dagars sol på 3 veckor, medan man hör att ni har 25-30 grader i Sverige! Yeey..

Så kom jag och fundera lite kring MT 01:orna. BLir bara mer sugen på en sån ju mer man läser om dem. Men jag hittar ingen märkestråd med dem här på SH, kan det vara jag som missat den? I så fall så länka gärna den till mig.

Hade velat komma i kontakt med några MT ägare så man kan få ställa lite frågor. Känns lite tryggare och fråga folk som har brukserfarenhet med dem än om man skulle fråga en försäljare, hehe..

Ha en nice hojsommar och kör försiktigt! :yoparty

Nice hoj, men pengarna & ideérna verkade ta slut när dom kom till bakljuset som ser ut som hämtat från reahyllan på Biltema....hur tänkte dom där??

Nice hoj, men pengarna & ideérna verkade ta slut när dom kom till bakljuset som ser ut som hämtat från reahyllan på Biltema....hur tänkte dom där??

Jo jag håller med. Den är fulsnygg på något vis, haha. Där är saker som är super läckra, sen har de gjort en del riktigt retarderade design beslut, hehe =)

Min farsa har en MT-01, årsm 2005.

Det enda han egentligen är lite missnöjd med är att han får all fartvind på sig, men det är nog ingen big deal.

Det jag har känt av är att hojen är gryyyymt tung, men har även ett sjukt starkt drag på alla varvtal och växlar.

Vill minnas att en liknande tråd fanns för ett par månader sedan. Varför går det bara till 11 sidor och vad händer med trådarna som inte får plats inom dessa?

Nåväl. Konsensus var väl att modellen är tung, slö och allmänt meh.
Typ så. :D

Min farsa har en MT-01, årsm 2005.

Det enda han egentligen är lite missnöjd med är att han får all fartvind på sig, men det är nog ingen big deal.

Det jag har känt av är att hojen är gryyyymt tung, men har även ett sjukt starkt drag på alla varvtal och växlar.

Ah den har ett jävla vrid. Läste de sa 150 nm på 3500 varv. Men undrar vad där finns i modifieringsväg ifall man vill ha mer hästar =) :D

Vill minnas att en liknande tråd fanns för ett par månader sedan. Varför går det bara till 11 sidor och vad händer med trådarna som inte får plats inom dessa?

Nåväl. Konsensus var väl att modellen är tung, slö och allmänt meh.
Typ så. :D

Haha okaj.. Hur kan den vara tung och slö med 150 nm? :va:rolleyes:

Last edited:
(Jeflight) Fula är dom också, satsa hellre på en lite slöare men mkt snyggare Yamaha Bulldog. (Typ lille bror)

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...