Yamaha fzs fazer 600 -01

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Visst ska en sån här maskin gå att köra in a2, har hört på vissa håll att den är liiite för stark för att det ska gå, men det står 70kw i papprena så ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera. Ringt bilprovning men dom kunde inte svara på det, likaså mc verkstad :confused:

Ser några på blocket dock på 25kw som sägs vara mellanklass :confused::confused:
Ska eventuellt plocka hem en sån här maskin inom snar framtid så tacksam för svar
Och sedan: Vart hittar jag en strypning till den här maskinen?

25kw var gamla mellanklassen. På den tiden fanns heller ingen restriktion gällande ursprungseffekt. Du kunde på den tiden strypa i princip vad som helst och köra som mellanklass.

Fasiken, men jag hittar ingenting om denna hoj går att köra på nuvarande A2-behörighet?!

Fan, hur svårt kan det vara?

Är ursprungseffekten mindre än 70kw så är det lugnt.
Bara att ta regnumret på de hojar du är sugen på.
Glöm bara inte att kolla tilläggsinfon ifall hojen är strypt i ett tidigare skede.

den är exakt 70kw samt blir förhållandet ca 0,17 fulltankad hoj. Det bör inte vara några problem? :)

Jag har en FZS 600 -98 där det står 70 kW på pappret så den går som tung, annars har jag aldrig köpt den då jag är i färd med att ta A-kort.

När jag räknar förhållandet mellan nettoeffekt och tjänstevikt så hamnar jag på 0,32.

Trots sin ålder och lilla storlek så är det en rackarns trevlig hoj :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra