Yamaha FZS 1000 dör vid 4000 rpm

Allan K

Medlem
Gick med
6 Apr 2013
Hoj
2012, Kawasaki Versys ABS
Hej!

En kompis har köpt en fzs 1000 -06 som dör eller börjar hosta vid 4000 rpm. På tomgång går den att varva utan problem.

Var ska man börja felsöka?

De låter som Felande tps givare. Den går mäta upp både med voltmätning eller ohmmätning. Kopplar ni in en ohmmätare och sakta vrider gasen från tomg och uppöver ska ohmvärdet öka i takt med gaspådraget jämt o fint inge hack eller bortfall i siffrorna. Troligast hittar ni en bugg runt 4000varv de kan visa sig som helt bortfall av motstånd just vid det gaspådraget.
Så mitt råd är mät upp tps givaren börja med ohmmätning och ha tålamod man kan få vrida många upponer med gasen innan man hittar buggen, Vrid enormt sakta på gasen!

Last edited:
Alltså jag blir yr av att tänka på hur detta går till........

På tomgång går den att varva utan problem.:va:fyllisar

De låter som Felande tps givare. Den går mäta upp både med voltmätning eller ohmmätning. Kopplar ni in en ohmmätare och sakta vrider gasen från tomg och uppöver ska ohmvärdet öka i takt med gaspådraget jämt o fint inge hack eller bortfall i siffrorna. Troligast hittar ni en bugg runt 4000varv de kan visa sig som helt bortfall av motstånd just vid det gaspådraget.
Så mitt råd är mät upp tps givaren börja med ohmmätning och ha tålamod man kan få vrida många upponer med gasen innan man hittar buggen, Vrid enormt sakta på gasen!

Tackar! Det ska vi testa.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back