Har en Yahama FZR 1000 -90 som jag köpte för drygt ett år sedan. Gick på det stora hela bra men misstände någon gång då och då precis efter start. Var inne på service sommaren 2005 och då upptäckte verkstan att en plugg för synk av förgasare hade lossnat. Det visade sig att någon av de tidigare ägarna har gjort en hemmalösning för att smidigare kunna synka förgasarna. Verkstan satte dit detta igen och problemen försvann.
Har i år haft inne den på förgasarrengöring + synk och då var allt ok fortfarande. Hojen har gått riktigt rent och bra under hela året. Här om dagen började den dock plötsligt misstända och gå ijämnt när jag stod vid ett rödljus. Förutom misständningar bluddrar den en hel del på låga varv och vartalsnålen pendlar några hundra varv upp/ner vid konstant gas.
Misstänker att det är en/flera "synkpluggar" som lossnat igen. Har dock ingen jätteerfarenhet av mek (har endast gjort lite smågrejer själv, typ olja och kylvätska) och ville kolla vad ni tror? Hur gör jag smidigast för att komma åt förgasarna? Några tips på hur jag kan fixa detta på ett bra sätt? Kan ju så klart lämna in hojen på verkstad (= vara utan hoj länge) men vill ju lära mig mer om mek.
Alla svar mottages tacksamt!
Har i år haft inne den på förgasarrengöring + synk och då var allt ok fortfarande. Hojen har gått riktigt rent och bra under hela året. Här om dagen började den dock plötsligt misstända och gå ijämnt när jag stod vid ett rödljus. Förutom misständningar bluddrar den en hel del på låga varv och vartalsnålen pendlar några hundra varv upp/ner vid konstant gas.
Misstänker att det är en/flera "synkpluggar" som lossnat igen. Har dock ingen jätteerfarenhet av mek (har endast gjort lite smågrejer själv, typ olja och kylvätska) och ville kolla vad ni tror? Hur gör jag smidigast för att komma åt förgasarna? Några tips på hur jag kan fixa detta på ett bra sätt? Kan ju så klart lämna in hojen på verkstad (= vara utan hoj länge) men vill ju lära mig mer om mek.
Alla svar mottages tacksamt!