yamaha fzr 600 oljud/problem

Dyssen

De som har mest saker när han dör vinner
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
Yamaha Fzr 600
Har en Yamaha frz 600 92 som jag var ute och åkte med idag, när plötsligt något konstigt oljud började låta någonstans framifrån framgaffeln/ framhjulet någonstans.
Det är något gnälligt skrapljud och det låter framför allt när jag bara rullar med kopplingen intryckt (eller kanske lika myckat annars fast att det överröstas utav motorn/vinden).

Min första reaktion var att något/någon antagligen fastnat i Hjulet allternativt bromskiva/bromskloss. Men jag kan inte hitta något när jag letar.

Tacksam för hjälp, om någon vet vart det kan komma ifrån och vad man kan göra åt saken.

Skall även tillläggas att jag inte märker något fel föröver just ljudet.

kolla bromsbeläggen och hjullagren. kan vara ett hjullagar som håller på att skära men även bromsbeläggen som är slut så att det är järn mot järn.

Dyssen skrev:
2213570 Har en Yamaha frz 600 92 som jag var ute och åkte med idag, när plötsligt något konstigt oljud började låta någonstans framifrån framgaffeln/ framhjulet någonstans.
Det är något gnälligt skrapljud och det låter framför allt när jag bara rullar med kopplingen intryckt (eller kanske lika myckat annars fast att det överröstas utav motorn/vinden).

Min första reaktion var att något/någon antagligen fastnat i Hjulet allternativt bromskiva/bromskloss. Men jag kan inte hitta något när jag letar.

Tacksam för hjälp, om någon vet vart det kan komma ifrån och vad man kan göra åt saken.

Skall även tillläggas att jag inte märker något fel föröver just ljudet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg