Yamaha FZR 1000.

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej

ska köpa en yamaha fzr 1000 1990

vad brukar felen vara på dessa ja har haft en RF 900 1994 innan tänkte ha nu en billigare hojj bara kan man gämföra dessa i prestanda ?

gärna synpunkter om nån har haft en fzr o vad ni tyckte om dom
 
Nä du ska självfallet ha en gsxr 1100 90-92. Ett klassiskt muskellok med bättre kvalitet och andrahandsvärde än fzr 1000:fakta:rock

Men ok...lyckas du hitta ett fint ex är iaf den andra generationen, 89-95 har jag för mig, ett lyft i jämförelse med 87-88 (hade en av de första 88orna som togs in i Sverige och det höll på att knäcka mitt mcintresse) De flesta FZR 1000 glupar i sig massor med olja utan att det behöver vara något fel. Glappande styrlager (lyssna efter knackade ljud i styrhuvudet) pga kackiga lagerdimensioner var ett rätt vanligt fel. Annars är det den sedvanliga begkollen modell större när du köper en 19 år gammal sporthoj.

RF900 har jag aldrig kört, bara hört att den ska vara ruggigt snabb även med moderna mått mätt. Och precis som FZR är den mer sporttouring än banjärn.

Men återigen: med ditt nick så skulle jag leta efter en gsxr 1100. :tummenupp
 
Nä du ska självfallet ha en gsxr 1100 90-92. Ett klassiskt muskellok med bättre kvalitet och andrahandsvärde än fzr 1000:fakta:rock

Men ok...lyckas du hitta ett fint ex är iaf den andra generationen, 89-95 har jag för mig, ett lyft i jämförelse med 87-88 (hade en av de första 88orna som togs in i Sverige och det höll på att knäcka mitt mcintresse) De flesta FZR 1000 glupar i sig massor med olja utan att det behöver vara något fel. Glappande styrlager (lyssna efter knackade ljud i styrhuvudet) pga kackiga lagerdimensioner var ett rätt vanligt fel. Annars är det den sedvanliga begkollen modell större när du köper en 19 år gammal sporthoj.

RF900 har jag aldrig kört, bara hört att den ska vara ruggigt snabb även med moderna mått mätt. Och precis som FZR är den mer sporttouring än banjärn.

Men återigen: med ditt nick så skulle jag leta efter en gsxr 1100. :tummenupp



hehe mitt nick ja du har rätt o ja rf var ruskigt kvick 0-400 på 10.4 så den rörde på sig....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top