Yamaha FZ6n

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Tjena på er.
Tycker det ska finnas en tråd för oss som inte har råd med försäkringspremier som motsvarar ett mindre lands bnp, så här kommer fz6-tråden.

Köpte förra vintern min första "lagliga" hoj med 14 mil på mätaren. Liten, lätt, lättkörd och trevlig maskin som knappt drar nån soppa och som kostar 4K helförs/helår. Men med 78 hästkrafter känns det dock inte som att man kommer så långt när den enda man har att åka med åker Monster S4R.

Har hört talas om en strypning i fz:an. Enligt gubbarna jag köpte den av så är det strypningen som gör skillnaden mellan fz6n och s2-modellen. Finns det nån som vet vart strypningen sitter?? hur man avlägsnar den snarast och kanske lite andra tips om lätt trimning till dessa små bålgetingar.

Hans:D

Ang strypningen tror jag den just behandlats i FZ tråden (med andra ord, det finns redan en tråd som "pratar" FZ6, även storebror FZ1).
Iallafall, det ska vara jävligt enkelt att ta bort strypningen, gjort på några sekunder.
Dyk in i den tråden för utförligare information.

Gott Nytt!

hej, "strypningen" i fz6 sitter i gashandtaget. det är uppbyggt så enkelt att det sitter ett stop i rullen så det går ej att gasa lika mycket på den modellen med 78hp.
sen vet jag ej om det är så enkelt så det bara är att ta bort detta stop i rullen eller om det är ett nytt gashandtag från den effekt starkare modellen som gäller.

hej, "strypningen" i fz6 sitter i gashandtaget. det är uppbyggt så enkelt att det sitter ett stop i rullen så det går ej att gasa lika mycket på den modellen med 78hp.
sen vet jag ej om det är så enkelt så det bara är att ta bort detta stop i rullen eller om det är ett nytt gashandtag från den effekt starkare modellen som gäller.

Se vad man kan lära sej på så kort tid, man tackar.....................=)

Back