mkii
Sporthojsnörd
Hej. Kom o tänka på en sak. min hoj har börjat rassla lite. eller ja den började rassla förra året (för ca 500mil sedan) men jag upplever det som mer.
Hojen är Tyst o fin vid kallstart men när man kommer upp i motor temp (spec nu när det är så varmt ute och man kommer upp i temp nära att fläktarna går igång) så hör jag något tickande rassel aktigt ljud. men bara när den är varmt. jag hör ljudet extremt tydligt när jag kör mellan husväggar eller nära en vägg i allmänhet. men annars är det inget jag hör så mycket när jag kör (men om man lyssnar noga så kan man allt höra det).
Hur akut är det att kolla upp saken? (förra året för 500mil sedan sa en kompis de kunde låta så, men jag börjar bli orolig ifall han har fel då han bara sa att jag inte skulle vara så orolig utan att han själv lyssna på hojen)
Att tillägga är att hojen är 2006a dvs 8år och har endast gått 750mil så den har stått stilla rätt så stora delar av sitt liv. tänkte att det kanske kan kärva lite (fjädern för den automatiska spännaren).
Eller är det mer troligt att jag har något annat fel?
*Hör inget när jag belastar under acceleration över 5k rpm
*hör inget på höga varv (10k+)
Hoppas någon där ute kan ha en aning om vad jag har för problem med min hoj.
Tacksam för svar.
*Kan ladda upp ett youtube klipp där man hör tickande TYDLIGT om någon vill.
Med vänliga hälsningar
En orolig Kille
Hojen är Tyst o fin vid kallstart men när man kommer upp i motor temp (spec nu när det är så varmt ute och man kommer upp i temp nära att fläktarna går igång) så hör jag något tickande rassel aktigt ljud. men bara när den är varmt. jag hör ljudet extremt tydligt när jag kör mellan husväggar eller nära en vägg i allmänhet. men annars är det inget jag hör så mycket när jag kör (men om man lyssnar noga så kan man allt höra det).
Hur akut är det att kolla upp saken? (förra året för 500mil sedan sa en kompis de kunde låta så, men jag börjar bli orolig ifall han har fel då han bara sa att jag inte skulle vara så orolig utan att han själv lyssna på hojen)
Att tillägga är att hojen är 2006a dvs 8år och har endast gått 750mil så den har stått stilla rätt så stora delar av sitt liv. tänkte att det kanske kan kärva lite (fjädern för den automatiska spännaren).
Eller är det mer troligt att jag har något annat fel?
*Hör inget när jag belastar under acceleration över 5k rpm
*hör inget på höga varv (10k+)
Hoppas någon där ute kan ha en aning om vad jag har för problem med min hoj.
Tacksam för svar.
*Kan ladda upp ett youtube klipp där man hör tickande TYDLIGT om någon vill.
Med vänliga hälsningar
En orolig Kille