mkii
Sporthojsnörd
Verkar ha köpt mig en hoj med överaskningar... I övrigt fint skick. miltal ca 1500 + 380 så en så där 1900mil.
Någon kanske har läst mina förra trådar om ljud efter drevpakets byte, som kvarstår efter lagerbyte bak o fram (hjul).
men nu på sistone har jag hört att den har börjat ticka, först trodde jag det var andra bilar men så körde jag mellan 2 hus på en smalare gata o hörde de rejält, det är min hoj som tickar.
den låter fint på tomgång men när man varvar upp till en 2.5k rpm eller mer så hörs det tickande ljud, misstänker att det är ventiler, någon som tycker mina misstankar är rimliga?
Då är frågan: Vågar man köra med det så eller skall den snarast in till verkstad annars kommer det att få stora konsekvenser?
tackar för svar.
EDIT: enl manual: vaulve clearance - every 42000km
Förgyller tråden med en video: det är kallstart och den låter betydligt mer när den e varmkörd.
http://www.youtube.com/watch?v=Fh1g3uM4Uv8
det är det vanliga ventil ljudet, men sedan kommer det där lite "smattrande" ljudet in, vad är det?
Någon kanske har läst mina förra trådar om ljud efter drevpakets byte, som kvarstår efter lagerbyte bak o fram (hjul).
men nu på sistone har jag hört att den har börjat ticka, först trodde jag det var andra bilar men så körde jag mellan 2 hus på en smalare gata o hörde de rejält, det är min hoj som tickar.
den låter fint på tomgång men när man varvar upp till en 2.5k rpm eller mer så hörs det tickande ljud, misstänker att det är ventiler, någon som tycker mina misstankar är rimliga?
Då är frågan: Vågar man köra med det så eller skall den snarast in till verkstad annars kommer det att få stora konsekvenser?
tackar för svar.
EDIT: enl manual: vaulve clearance - every 42000km
Förgyller tråden med en video: det är kallstart och den låter betydligt mer när den e varmkörd.
http://www.youtube.com/watch?v=Fh1g3uM4Uv8
det är det vanliga ventil ljudet, men sedan kommer det där lite "smattrande" ljudet in, vad är det?
Last edited: