Yamaha fz1-s turbulens

mikj

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2014
Hoj
2008 yamaha fz1-s
Någon som har något tips hur man får bort turbulensen kring halsen på fz1. Har provat tre olika rutor och två olika hjälmar utan resultat. Vinden ska liksom bara in under hakan och upp i pannan otroligt irriterande.

Använd den låga orginalrutan, sitt upprätt, använd buff och den där flärpen till hjälmen som du sätter under hakan. Det var det enda som funkade på fz8:an. Eller om man vilade hakan mot tanken, men det blir ganska obekvämt efter en stund.

Jag tog bort min ruta. Den billigaste och faktiskt en av dom bättre moddarna jag gjorde på den hojen =)

Kolla annars copperdawgs låga ruta

Vad har du testat för rutor mikj? Jag har en zero gravity shorty på ingång. Lär nog dröja innan recension dock med tanke på säsongen:)

För mig skapar rutor alltid viss grad av turbulens med små hjälmkast och buller som följd, oavsett rutans form eller storlek. Liksom något man får betala i större eller mindre omfattning som straff för lägre luftmotstånd, väderskydd eller vad man nu eftersträvar med sin ruta.

För mig skapar rutor alltid viss grad av turbulens med små hjälmkast och buller som följd, oavsett rutans form eller storlek. Liksom något man får betala i större eller mindre omfattning som straff för lägre luftmotstånd, väderskydd eller vad man nu eftersträvar med sin ruta.

Håller med. Är underbart att köra naket och få ett jämnt luftflöde över sig

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...