Yamaha FZ-tråden

Hej.

Ny här på forumet och säg gärna till om min tråd ligger fel

Kan börja med att jag inte är direkt kunnig i motorer. Har skruvat lite osv.

Valde att köpa en Yamaha FZR 1000 -93
Dels för att lära mig lite mer om motorer samt att ha något att göra under vinterperiod.

Nu till saken.

Har gjort en ventilkoll samt shimsat det som behövdes. Har vart noga med att sätta axlarna exakt så som dom satt när jag plockade loss det.

När jag satt tillbaka axlarna osv så skulle jag kolla så att det ny ventilspelet stämmer så skulle jag vrida kolvarna rätt, men kommer bara typ ett halvt varv innan det tar stopp.

Samt när jag vrider åt ena håller så låter det som om kedjan ligger mot något och ’skrapar’.

Kan tillägga att kedjan har varit spänd hela tiden så att den inte ska ’hoppa’ ur längre ner i motorn eller något.

Någon som har en fundering på vad det kan vara och hur jag åtgärdar det?

(Har gått efter en verkstadsmanual för denna cykel)

Mvh R
 
Någon som har koll på vilka fotpinnarsatser till en FZ1-N 07 man ska köpa, och var man hittar dom till ett schysst pris
 
Hej!

Väcker liv i en gammal tråd. :) Precis införskaffat mig en FZ1N -08 som rullat drygt 2000 mil.
Har redan börjat planera mindre förändringar.
Hojen är prestandamässigt helt original förutom ett Arrow-slipon (db-killern sitter i). Jag går i tankarna att göra en ECU-flashning. Är det lönt med min setup?
Jag skulle vilja bli av med begränsningarna som finns med från fabrik, begränsningen på växel 1-3, fuel-cut osv. Att fläkten går igång tidigare, högre varvstopp m.m. ser jag som en bonus. :)
Men frågan är alltså, är det lönt att göra detta utan övriga modifikationer? Är egentligen nöjd med prestandan som den är, vill bara ha bort restriktionerna som håller den tillbaka från att gå så bra som den kan. :tummenupp
Helt klart värt det. Se till att ta bort katten, öppna upp luftfilterboxen och plugga AIS:en också!

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Har haft 2st FZ1 N tidigare och älskar dessa hojar.
Letar nu efter en 3:e, vill testa en S eller allra helst en GT (helkåpa).

Någon som är i tankarna att sälja sin? Finns extremt få FZ1 på blocket just nu.
befdff2f4172eba67ece835c63272b43.jpg


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Riktigt nice. Har alltid gillat den kåpade versionen. I efterhand skulle man gått på den men fan N är också jäkligt skoj. Ska mycket till för att jag ska sälja min i nära framtid. :yoparty
 
Jag är också ute efter en Fz1 s. Men som nån tidigare sa så finns det knappt några alls till salu.
 
Jag skaffade en Gen 1 förra året och har jobbat med den lite i vinter.
Så här såg den ut för nån månad sen.
20200223_130359small.jpg
 
Glömde uppdatera. Köpte en för lite mer än en månad sedan.

En kille hörde av sig efter min post sist och han hade en riktigt fin lågmilare till ett bra pris.
eb73d074757100586df7dce300eb8383.jpg


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Fasen vad fin!
Om det är fler FZ1 SA ägare som går i säljtankar så skriv gärna till mig!
 
Riktigt nice. Har alltid gillat den kåpade versionen. I efterhand skulle man gått på den men fan N är också jäkligt skoj. Ska mycket till för att jag ska sälja min i nära framtid. :yoparty
Ja jag har haft 2 ST N och dom är underbara och faktiskt snyggare i min mening. Den kåpade ger dock mer vindskydd vilket är nice såklart

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Min som jag sålde för tre år sedan.
 

Bifogat

  • 18192272_471170289941549_5195420977695951005_o.jpg
    18192272_471170289941549_5195420977695951005_o.jpg
    279.8 KB · Visningar: 45
Tack, tur hade man!

Har hunnit flasha och skaffat qs vilket ska bli kul i sommar. :)

Hittat någon än?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Fortfarande ingen lycka för mig. Det blir lite svårare när man bor i den övre halvan av Sverige. De flesta annonser som har kommit ut har varit i skåne.
 
Fortfarande ingen lycka för mig. Det blir lite svårare när man bor i den övre halvan av Sverige. De flesta annonser som har kommit ut har varit i skåne.
Trist. En flygning nedåt och långresa på hoj hem kan ju va en lösning

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Ville lägga upp en skrytbild på nya hojen, men det funkar inte att lägga till bild. När jag försökte redigera togs inlägget bort. Provade att skaffa tapatalk, men den vill inte låta mig logga in...

Jaja, nu har jag iaf en FZ1 SA igen! En blå lågmilare, kanonfin!

Har dock två originalavgasrör liggande nu, finns det någon marknad för det?
 
Ville lägga upp en skrytbild på nya hojen, men det funkar inte att lägga till bild. När jag försökte redigera togs inlägget bort. Provade att skaffa tapatalk, men den vill inte låta mig logga in...

Jaja, nu har jag iaf en FZ1 SA igen! En blå lågmilare, kanonfin!

Har dock två originalavgasrör liggande nu, finns det någon marknad för det?
Kul! Hittade på blocket eller?



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Spontanklickade hem en sån här vindruta från Japan idag. Dock rökfärgad ist för blålila.
24035d6b880a1c11796b2a053cf683cd.jpg


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Japp! En som låg ute i höstas men ångrade sig och ville behålla kom ut igen. Den här gången fick jag den!

Läcker ruta!
Asbra ju. Bara börja modda lite nu då.

Jag tror det kommer bli snyggt med den rutan och lite mindre speglar

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top